Eksporterzy z Ukrainy uzyskali zielone światło na eksport mięsa drobiowego do Japonii. Osiągnięto już formalne porozumienie w tej kwestii. Uzgodniono wymagania weterynaryjne niezbędne do rozpoczęcia wysyłek na rynek azjatycki.
Można odnieść wrażenie, że ukraińska administracja z dużą determinacją zdobywa kolejnych klientów dla ukraińskich przedsiębiorstw. Wszystkim znane są założenia ukraińskiej strategii rozwoju tego sektora opartej na budowaniu sieci sprzedaży eksportowej poprzez ciągłą szeroką dywersyfikację geograficzną i konsolidację na nowych rynkach.
Od 2016 roku utrzymuje się trend ciągłego wzrostu wolumenu eksportu ukraińskiego drobiu. W pierwszej połowie 2019 roku dostawy zagraniczne wzrosły o 38 proc. porównując r/r do 211 tys. ton. W kategorii pieniężnej był to wzrost o 28 proc. – z 241 mln USD do 307 mln USD.
Grupę największych importerów nadal tworzą trzej klienci: Arabia Saudyjska, Holandia i Słowacja.
Krajowa Izba Producentów Drobiu i Pasz