Tyson Foods zawarł umowę zakupu 40 proc. udziałów brazylijskiej Grupy Vibra (w segmencie żywności - Vibra Foods) specjalizującej się w produkcji i eksporcie produktów drobiowych.
Przedstawiciele amerykańskiej firmy uważają, że pozwoli to zmodyfikować dotychczasowy model biznesowy przedsiębiorstwa stawiając na rozwój działalności na zewnątrz, poza USA. W opinii inwestorów, partnerstwo z Grupą Vibra pomoże zaspokoić popyt w Brazylii, a działalność eksportowa nie będzie już w tak dużym stopniu uzależniona od wysyłek z USA.
Rozszerzenie łańcucha dostaw o brazylijskie aktywa zwiększy globalny zasięg Amerykanów w Azji, w Europie i na Bliskim Wschodzie. Według szacunków Tyson Foods w perspektywie najbliższych pięciu lat blisko 98 proc. wzrostu spożycia białka nastąpi poza USA.
Tyson Foods stawia na zwiększanie operacji za granicą. Jesienią 2018 roku firma zakończyła przejęcie Keystone Foods, która obejmuje działalność w Chinach, Korei Południowej, Malezji, Tajlandii i Australii. Keyston Foods został kupiony od innego brazylijskiego producenta Marfrig Global Foods, tworząc platformę produkcyjną w Azji. Amerykanie budują silną pozycję również w przestrzeni tajlandzkiej i europejskiej.
Przypominamy, że Tyson Foods przejął aktywa drobiarskie brazylijskiego BRF w Tajlandii i w Europie. Przejęcie operacji BRF obejmuje cztery zakłady przetwórstwa drobiu w Tajlandii nastawione na sprzedaż w Azji, jak i pozostałe rynki eksportowe.
W Europie transakcje miały objąć jeden zakład przetwórstwa w Holandii, a drugi w Wielkiej Brytanii. Oba z nich specjalizują się w dostawach produktów drobiowych na rynek detaliczny i do gastronomii.
Krajowa Izba Producentów Drobiu i Pasz