Borówkowa branża wybiera najmłodszego z plantatorów. Dokonana przez niego degustacja otworzy borówkowy sezon. Jesteśmy już na ostatniej prostej. Głosowanie trwa do niedzieli 7 czerwca, do godziny 21:00. Głosujemy przy użyciu ikonek Facebooka. Jest 1 wspólny post, 3 kandydatów, 3 ikonki, kto ma więcej, ten wygrywa.
Realizacja wyborów i celebrowanie Dnia Polskiej Borówki odbywa się w ramach realizacji kampanii „Czas na polskie superowoce!”. To od dwóch lat wspólny projekt organizacji branżowych i grup producentów owoców jagodowych. Swoje zasoby połączyło i zaangażowało się w budowę krajowego popytu aż 9 środowisk plantatorów owoców. W tym roku po raz pierwszy również producenci agrestu i jeżyny. Projekt współtworzą Stowarzyszenie Plantatorów Borówki Amerykańskiej (SPBA), Krajowe Stowarzyszenie Plantatorów Czarnych Porzeczek, Stowarzyszenia Plantatorów Truskawki, Stowarzyszenia Plantatorów MiniKiwi, Krajowe Zrzeszenie Plantatorów Aronii ARONIA POLSKA, Stowarzyszenie Plantatorów Jagody Kamczackiej. Wspólnie budują nawyk spożywania filiżanki owoców jagodowych codziennie i tzw. jagodową sztafetę – wspólną ofertę, która pozwala korzystać z krajowych sezonowych owoców przez ponad pół roku, od maja do października. Partnerem merytorycznym kampanii jest Fundacja Promocji Polskiej Borówki.
Opracowanie sfinansowano ze środków Funduszu Promocji Owoców i Warzyw w ramach realizacji przez Krajowy Związek Grup Producentów Owoców i Warzyw kampanii „Czas na polskie superowoce!”.
Zadanie sfinansowane ze środków Funduszu Promocji Owoców i Warzyw.
Patronat honorowy: Minister Rolnictwa i Rozwoju Wsi.
Fundacja Promocji Polskiej Borówki