Toyota to jeden z największych i najpopularniejszych producentów samochodów na świecie. Okazuje się, że nie tylko w tym realnym. Badanie przeprowadzone przez brytyjską firmę ubezpieczeniową Veygo pokazuje, że Toyota jest również najczęściej wyszukiwaną marką samochodową w internecie.
Toyota najpopularniejsza w internecie
Według badań Veygo, użytkownicy internetu średnio 7,8 miliona razy miesięcznie poszukują informacji na temat Toyoty i produkowanych przez nią samochodów. Drugą najpopularniejszą marką jest Honda z wynikiem 7 mln zapytań, a trzecie miejsce zajął Ford, który był średnio wyszukiwany 6,4 mln razy na miesiąc.
Zwycięstwo również w Polsce
Toyota okazała się również najpopularniejsza w największej liczbie krajów – aż w 57 z 171 przeanalizowanych. Japoński producent zyskał najwyższe wyniki w takich państwach jak Australia, Finlandia, Stany Zjednoczone, Nowa Zelandia, a także w Polsce. W tej kategorii na drugim miejscu znalazło się BMW, najchętniej wyszukiwane w 25 państwach, a trzecie miejsce zajął Mercedes-Benz z największą popularnością w 23 krajach.
Marki popularne na szczycie
W wyraźnej większości państw najczęściej wyszukiwanymi markami są te klasyfikowane jako popularne, a zapytania dotyczą samochodów rozważanych do zakupu. Jednak, co ciekawe, w krajach takich jak Venezuela, Nepal czy Bangladesz najchętniej wyszukiwanym producentem było… Lamborghini. Warto również dodać, że tylko w pięciu krajach użytkownicy internetu najczęściej poszukiwali informacji o rodzimych producentach.
Najpopularniejsze w Google
Badanie dotyczące popularności w internecie zostało przeprowadzone przez brytyjską firmę ubezpieczeniową Veygo. Raport stworzono na podstawie informacji o 42 najpopularniejszych markach samochodowych na świecie, które w ciągu 12 miesięcy były najczęściej wyszukiwane w najpopularniejszej wyszukiwarce internetowej – Google.
10 Najczęściej wyszukiwanych marek samochodowych
1. Toyota
2. Honda
3. Ford
4. Hyundai
5. BMW
6. Volkswagen
7. Mercedes-Benz
8. Nissan
9. Audi
10. Renault
Newseria Biznes