aaaaaaaaaaaJOHN_DEERE1

Terminal przeładunkowy dla towarów rolno-spożywczych

29 stycznia 2021
Terminal przeładunkowy dla towarów rolno-spożywczych

Krajowy Ośrodek Wsparcia Rolnictwa w dniu 28 lipca 2020 r. utworzył spółkę celową Terminal Intermodalny Bydgoszcz Emilianowo. Jest to pierwszy krok do realizacji innowacyjnego projektu mającego na celu budowę pierwszego terminala przeładunkowego dla towarów rolno-spożywczych w województwie kujawsko-pomorskim.

Budowa terminala umożliwi przeładunek intermodalnych jednostek transportowych, jednocześnie będzie to obiekt poprawiający skomunikowanie polskich portów morskich z lokalizacjami w głębi lądu oraz usprawniający i ułatwiający obrót towarami rolno-spożywczymi.

Terminal wraz z zapleczem magazynowym i obsługowym ma na celu: poprawę logistyki, skrócenie czasu oczekiwania na załadunek/przeładunek oraz zwiększenie zdolności przeładunkowych polskich portów morskich poprzez pełnienie roli zewnętrznej bramy dla portów Trójmiasta, w tym w szczególności Portu Morskiego Gdynia.

W dniu 13 stycznia 2021 r. w Kujawsko-Pomorskim Urzędzie Wojewódzkim w Bydgoszczy miała miejsce wizyta Ministra Łukasza Schreibera – Szefa Komitetu stałego Rady Ministrów oraz Ministra Infrastruktury Andrzeja Adamczyka. Część wizyty z udziałem Posłów i przedstawicieli administracji rządowej poświęcona była omówieniu projektu budowy Terminala Intermodalnego w Emilianowie. Podkreślono, iż budowa Terminala jest kluczową inwestycją i ma być silnikiem regionu. Zaznaczono, że port przeładunkowy jest bardzo ważny nie tylko dla regionu, ale zwłaszcza dla portów trójmiejskich, szczególnie dla Portu Morskiego Gdynia. Jest szansą dla rozwoju w regionie i ma przyczynić się do usprawnienia pracy lokalnych firm.

Minister Andrzej Adamczyk podkreślił, że koordynacja działań w odniesieniu do tak dużego projektu stanowi wyzwanie, któremu udaje się sprostać, a niezbędne prace przygotowawcze przebiegają sprawnie. Powiedział, że to przedsięwzięcie jest niezbędne dla województwa kujawsko-pomorskiego, ale też niezmiernie ważne z punktu widzenia funkcjonowania portu w Gdyni. Podkreślił też, że jest wiele ciekawych projektów i pomysłów, które będzie można zrealizować w porcie w Gdyni właśnie dzięki temu terminalowi.

Terminal w Emilianowie zajmujący w planach powierzchnię 5 hektarów ma pełnić rolę tzw. portu suchego i być zapleczem dla portu zbożowego m.in. w Gdyni. Do takiego terminala docierałyby kontenery np. drogą kołową i byłyby dalej dystrybuowane np. koleją do portu morskiego. Inwestycja ma powstać w ramach Krajowego Programu Odbudowy, na jej realizację potrzebna jest zgoda Komisji Europejskiej. Terminal będzie dawał możliwość przeładunku i zamiany środków transportu towarów, w tym w szczególności towarów rolno-spożywczych.

 

KOWR


POWIĄZANE

Zmiana pozycji rolnictwa strategicznym atutem Europy!   Ponieważ Unia Europejska...

Jak pinformował na Sławomir Homaja z NSZZZ RI Solidarność, do tej pory w dopłaci...

Belgijski organ ds. zdrowia popiera nowe zasady edycji genów, inna jest opinia f...


Komentarze

Bądź na bieżąco

Zapisz się do newslettera

Każdego dnia najnowsze artykuły, ostatnie ogłoszenia, najświeższe komentarze, ostatnie posty z forum

Najpopularniejsze tematy

gospodarkapracaprzetargi
Nowy PPR (stopka)
Jestesmy w spolecznosciach:
Zgłoś uwagę