Międzynarodowe Targi Wyposażenia Sklepów RetailShow 2018 rozpoczną się już za kilka dni. Warto tak je zaplanować, aby 14 i 15 listopada skorzystać z programu bezpłatnych warsztatów Teatr Innowacji oraz poznać trendy wyposażenia placówek handlowych przygotowane przez ponad 200 wystawców z Polski i zagranicy.
Podczas bezpłatnych branżowych prelekcji w ramach Teatru Innowacji można pozyskać informacje z różnych obszarów planowania i zarządzania biznesem w branży retail. To także świetna okazja, by nawiązać kontakt z polskimi i zagranicznymi ekspertami. Targi RetailShow odbędą się w Centrum EXPO XXI przy ul. Prądzyńskiego 12/14 w Warszawie.
Sprzedaż napędzana designem i aranżacją
Profesjonaliści, którzy planują nadać sklepowi indywidualny charakter i w ten sposób uzyskać przewagę nad konkurencją, powinni skorzystać z prelekcji prowadzonych przez architekt Magdalenę Kopczyńską i architekt wnętrz Hannę Chudy z Ego-Studio Shop Design. Referencją pracowni jest projekt Modelowego Sklepu, co roku przygotowywany w oparciu o światowe trendy i rozwiązania produktowe dostępne na rynku. – Sklep Modelowy w połączeniu z wykładami w Teatrze Innowacji stanowi solidną porcję inspiracji i praktycznej wiedzy niezbędnej do pracy nad własnym projektem. Tutaj możemy zobaczyć, porównać i zweryfikować oferty wszystkich większych dostawców wyposażenia i usług dla branży retail – mówi Ewa Gawroniak-Olejniczak, projektantka Modelowego Sklepu.
Więcej o postrzeganiu wnętrza sklepowego przez klientów opowie dr Marek Borowiński, autor programów telewizyjnych „Sklepowe Rewolucje” i „Shop Doctor” oraz książki „Doktor Kolor, czyli barwy pieniędzy, szczęścia i seksu”. Jego dynamiczne prelekcje przyciągają szerokie grono słuchaczy, którzy otrzymują solidną dawkę wiedzy popartej badaniami oraz przykładami metamorfoz sklepów, których właściciele, dzięki zmianom, wkroczyli na ścieżkę rozwoju swoich biznesów.
Amazon - jak podbić światowe rynki
Podczas warsztatów w ramach Teatru Innowacji eksperci z firmy Nethansa, Sascha Stockem i Tomasz Dybowski, opowiedzą jak szybko i skutecznie włączyć Amazon do sprzedaży wielokanałowej. To prelekcja dla wszystkich odpowiedzialnych za rozwój i sprzedaż, a także dla producentów, dystrybutorów marek i resellerów.
Jak zapowiada Sascha Stockem, CEO, słuchacze poznają 10 konkretnych powodów dlaczego właśnie teraz jest najlepszy moment na wejście na Amazon, a także jakie kroki podjąć, aby rozpocząć skuteczny biznes w całej Europie. – Warsztaty będą świetną formą pogłębiania wiedzy. Większość polskich firm handlowych nie ma świadomości, iż sprzedaż na Amazonie to teraz najszybsza i najłatwiejsza metoda zwiększenia obrotów i zysków. Chcemy podzielić się wiedzą i doświadczeniem w szczególności dlatego, że polskie firmy, spośród wszystkich z Europy, mają najlepsze warunki do rozwijania biznesu na tej perspektywicznej platformie – zachęca.
Z kolei Piotr Kawalec z firmy Thulium poprowadzi prezentację „Procesowa obsługa klienta w praktyce” poświęconą najnowszym trendom w zarządzaniu. Nie zabraknie także typowo narzędziowych warsztatów, jak np. „Smart Przedsiębiorca - smartfon jako podstawowe narzędzie pracy handlowca”, które poprowadzi Mikołaj Powałka z firmy LogySoft.
Szczegółowy program dwudniowych warsztatów znajduje się pod poniższym linkiem:
http://www.retailshow.pl/pl/innovation-theatre
Kompleksowo dla branży retail
Jednym z najważniejszych punktów na Targach RetailShow, areną branżowych rozmów, jak i miejscem, gdzie spokojnie można prześledzić rynkowe nowinki, jest Modelowy Sklep. To strefa pełna inspiracji, zarówno architektonicznych, jak i produktowych. W naturalnej przestrzeni sklepu spożywczego można ocenić meble, oświetlenie i urządzenia. Tam chętnie zapraszają wystawcy, gdyż to świetny punkt wyjściowy do rozmów z klientami. Na miejscu można zaprezentować funkcjonalności urządzeń, a następnie już na stoiskach kontynuować rozmowy handlowe.
W tym roku odwiedzający będą mogli zapoznać się z jeszcze szerszą ofertą wystawców. Jak potwierdzają organizatorzy tegoroczna ekspozycja targowa po raz pierwszy będzie rozlokowana w dwóch halach wystawienniczych. Będzie więcej firm zagranicznych, większe stoiska szykują również wiodące firmy oferujące meble i wyposażenie sklepów, urządzenia chłodnicze, a także firmy technologiczne. Kompleksowa oferta wystawców zapewni wyposażenie dla wszystkich rodzajów sieci handlowych, tj.: spożywczych, odzieżowych, gastronomicznych, obuwniczych, sportowych, drogeryjnych, RTV-AGD, Dom i Ogród, jubilerskich, saloników prasowych, banków, aptek, stacji paliw oraz sklepów specjalistycznych.
RetailShow - znak jakości
Targi RetailShow, które odbędą się już po raz 9., postrzegane są jako wiodące i najważniejsze wydarzenie branży retail w Europie Środkowo-Wschodniej. Jakość targów potwierdza obecność wystawców z Polski i zagranicy - liderów w swoich branżach. Dzięki temu targi są źródłem najbardziej innowacyjnych rozwiązań.
Również Retail Congress, czyli całodniowa konferencja, która odbywa się pierwszego dnia targów, to wydarzenie doceniane w branży. Co roku biorą w niej udział managerowie wiodących sieci handlowych, specjaliści od marketingu, rozwoju, IT, merchanidisingu i zakupów czy właściciele sklepów. Program konferencji zapewnia wiedzę o trendach w zarządzaniu w branży retail, projektowaniu przestrzeni handlowych czy nowościach produktowych. Prelekcje prowadzą eksperci z Polski oraz zagranicy.
Wkrótce branża pozna także tegorocznych laureatów konkursów Innowacje Handlu 2018 i Best Shop Concept 2018. Nagrodzone produkty oraz wyłonione koncepty sklepowe swą jakością i innowacyjnością wyznaczą najwyższy poziom rozwiązań na najbliższy rok.
Informacje praktyczne
IX Targi RetailShow odbędą się w dniach 14-15 listopada 2018 w godzinach 9:00-17:00 w Centrum EXPO XXI przy ul. Prądzyńskiego 12/14 w Warszawie. Organizatorem Targów RetailShow jest firma ECP Polska. Wstęp jest bezpłatny po zarejestrowaniu się na stronie internetowej http://www.retailshow.pl/pl/rejestracja lub w recepcji w dniu targów.
Partnerem Strategicznym RetailShow 2018 jest firma Modern-Expo, a Sponsorami Głównymi: Koncept-Lz Godex;, Ingram Micro z Zebra Technologies; Goldenore z Oracle i z Arrow oraz Bosch.
***
ECP Polska to organizator Międzynarodowych Targów Wyposażenia Sklepów RetailShow 2018, największego wydarzenia branży handlowej w Europie Środkowo-Wschodniej. To także wydawca Perfect Store, specjalistycznego magazynu poświęconego aktualnym trendom i innowacjom w wyposażeniu, technologiach, logistyce, zagadnieniach sprzętowych i rozwiązaniach stosowanych przez sieci food i non-food oraz centra handlowe.
Biuro prasowe ECP Polska Sp. z o.o.