Związek Młodzieży Wiejskiej rozpoczął już przygotowania do XXIX edycji Festiwalu Kultury Młodzieży Szkolnej
Tegoroczna edycja Festiwalu odbędzie się w dniach 30 czerwca – 4 lipca 2015 r. na terenie Portu w Mrzeżynie (woj. zachodniopomorskie). Projekt skierowany jest do młodzieży szkół gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych. Głównym celem Festiwalu jest tworzenie więzi wspólnotowej młodego pokolenia Polaków w oparciu o wartości kultury narodowej oraz ugruntowanie poczucia tożsamości narodowej poprzez rozwój tożsamości regionalnej. Ponadto zachęcenie młodzieży do poznania i ochrony regionalnego oraz narodowego dziedzictwa, aktywnego i świadomego uczestnictwa w życiu kulturalnym wspólnoty lokalnej, regionu, kreatywnego działania w kształtowaniu własnego środowiska i krajobrazu kulturowego i poszukiwania oryginalnych metod promocji dorobku własnego środowiska i własnych osiągnięć twórczych. Integrowanie młodzieży z różnych regionów Polski, tworzenie więzi wspólnotowej młodego pokolenia Polaków w oparciu o wartości kultury narodowej; ugruntowanie poczucia tożsamości narodowej przez rozwój tożsamości regionalnej.
Festiwal adresowany jest do uzdolnionej artystycznie młodzieży szkół ponadpodstawowych pochodzącej z terenów wiejskich. Młodzi artyści prezentują swoje umiejętności taneczne, krasomówcze, teatralne, wokalne i muzyczne ( muzyka instrumentalna) oraz w kategorii rękodzieła artystycznego W tym roku na scenie w Mrzeżynie występować będą zespoły z województwa kujawsko – pomorskiego, mazowieckiego, wielkopolskiego, małopolskiego i śląskiego.
Jak podkreślają organizatorzy festiwal ma mobilizować do poszukiwania i odkrywania oryginalnych metod promocji własnego regionu poprzez prezentacje indywidualnych i zespołowych osiągnięć twórczych, aktywnego i świadomego uczestnictwa w życiu kulturalnym własnego regionu, a także pielęgnowaniu narodowego dziedzictwa kulturowego i tworzenia więzi wspólnotowej młodego pokolenia w oparciu o ugruntowane poczucia tożsamości regionalnej i narodowej i inspiracji i poszukiwania nowych form pracy artystycznej i wychowawczej.
Opracował: Obi oba