W dniu 21 marca 2014 r. o godzinie 10.00 w Hanoi w Wietnamie odbyło się seminarium inaugurujące realizowaną przez UPENI kampanie informacyjno – promocyjną pt. „Tradycja i jakość europejskiego mięsa”.
Spotkanie ro byyło poświęcone zagadnieniom związanym z jakością, zasadami produkcji oraz cechami europejskiego mięsa wieprzowego, wołowego i ich przetworów. Liczne wystąpienia ekspertów zarówno ze strony UPEMI, jak i lokalnych instytucji spotkały się z ogromnym zainteresowaniem zaproszonych gości.
Kampania „Tradycja i jakość europejskiego mięsa” jest kontynuacją działań UPEMI skierowanych na rynki trzecie - prowadzonej w latach 2008 – 2010 w Korei Południowej i USA kampanii „Stół pełen smaków” oraz „Tradycja, jakość i europejski smak” prowadzonej na rynkach Korei Południowej, Wietnamu i USA (2011-2013).
Głównym celem rozpoczętego właśnie programu jest wzrost eksportu europejskiego mięsa i jego przetworów na rynkach docelowych oraz pogłębianie wiedzy o walorach smakowych i sposobie produkcji. UPEMI chce budować silną markę mięsa pochodzącego ze Starego Kontynentu opartą na jego wysokiej jakości.
Zakładany w kampanii wzrost eksportu mięsa będzie możliwy do osiągnięcia głównie poprzez edukowanie i skuteczne zachęcanie odbiorców hurtowych, importerów oraz konsumentów do zakupu europejskiego mięsa i jego przetworów.
Dlatego tak wiele uwagi na inaugurującym sympozjum poświęcono zagadnieniom wysokiej jakość promowanych produktów, europejskiej historii, tradycji i doświadczeniu w produkcji i przetwórstwie mięsa wieprzowego i wołowego. Szeroko podkreślano także wysokie standardy produkcji mięsa w Europie oraz informowano o europejskich systemach jakości.
Wśród zaproszonych na seminarium gości byli przedstawiciele importerów i dystrybutorów, media i organizacje branżowych oraz instytucje rządowe. Nie zabrakło także polskich ekspertów i przedstawicieli firm z branży mięsnej, którzy nie tylko aktywnie uczestniczyli w seminarium, ale również mieli możliwość nawiązania nowych kontaktów biznesowych. Uczestnicy wydarzenia byli wyjątkowo zainteresowani poruszaną tematyką i chętnie zadawali dodatkowe pytania. Na zakończenie wywiązała się ożywiona dyskusja. Sympozjum było też miejscem nawiązania licznych kontaktów z miejscowymi przedstawicielami branży mięsnej i lokalnymi mediami.
Uczestnicy seminarium uczestniczyli także w wieczornym bankiecie, gdzie mogli nie tylko kontynuować rozmowy, ale także osobiście poznać walory smakowe europejskiego mięsa. Na bankiecie odbyło się bowiem show kulinarne z wykorzystaniem wysokiej jakości mięsa, pokazy przygotowania potraw zgodnie z bogatą tradycją kulinarną Starego Kontynentu.
Grupą docelową działań realizowanych w ramach kampanii „Tradycja i jakość europejskiego mięsa” są przede wszystkim importerzy i dystrybutorzy mięsa, segment Horeca, stowarzyszenia branżowe, ale także liderzy opinii i konsumenci. Kolejnymi działaniami podejmowanymi w ramach kampanii będzie udział UPEMI w dwóch imprezach targowych w Wietnamie w roku następnym.
9480005
1