W piątek rozpoczynają się 77. Międzynarodowe Targi Gruene Woche w Berlinie, w których po raz kolejny będą uczestniczyły polskie firmy. Stoiska będzie miało 12 województw. Wspólne hasło to "Polska smakuje", a symbolem jest jabłko.
Berlińskie targi są najważniejszym i największym spotkaniem producentów i przetwórców żywności z całego świata. Impreza gromadzi co roku tłumy, które nie tylko chcą spróbować narodowych przysmaków, ale także kupić wysokiej jakości żywność i trunki. Podczas targów odbywają się też występy zespołów ludowych, konkursy czy pokazy rękodzielnictwa.
W ubiegłym roku Polska była tzw. Krajem Partnerskim i mogła uczestniczyć we wszystkich imprezach promocyjnych. Nasze wyroby spożywcze zostały zauważone przez publiczność oraz media i zyskały pozytywną opinię - poinformował resort rolnictwa.
W tym roku, podobnie jak w 2011 r., polskie firmy będą uczestniczyć w targach pod hasłem "Polska - schmeckt!" - Polska smakuje. Podobnie jak przed rokiem, głównym elementem kampanii promocyjnej jest jabłko.
Polskie stoisko narodowe znajduje się w hali 11.2, a powierzchnia wystawiennicza ma ponad 640 m. Targi potrwają do 29 stycznia.
W ubiegłym roku w targach Zielony Tydzień wzięło udział prawie 1590 wystawców z 56 krajów - m.in. z Ghany, Kenii, Nigerii, Afganistanu, Peru, Ekwadoru, Korei, Madagaskaru, Wietnamu, a także Rosji i wielu innych krajów europejskich. Największą ekspozycję tradycyjnie mają Niemcy, a najdłuższy staż w imprezie - Austria, która wystawia na berlińskiej imprezie od ponad 50 lat; Polska - od 26 lat. Targi co roku odwiedza ok. 500 tys. osób.