Polski eksport produktów rolno-spożywczych do Chin, trendy, ścieżki sukcesu, dostępne narzędzia wsparcia i bariery wejścia na coraz bardziej atrakcyjny rynek Państwa Środka, to główne tematy konferencji Polsko Chińskiej Rady Biznesu pod patronatem Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi, Ministra Gospodarki, Agencji Rynku Rolnego i Ambasady Chińskiej Republiki Ludowej w Polsce.
Konferencja odbędzie się 13 kwietnia 2015 r. w Hotelu InterContinental w Warszawie i podejmie zagadnienia związane z aktualnym pytaniem – „Jak zwiększyć skalę i efektywność polskiego eksportu produktów rolno-spożywczych do Chin?”.
Uczestnikami konferencji będą przede wszystkim polscy eksporterzy oraz przedstawiciele administracji rządowej z Polski i Chin oraz przedsiębiorstwa otoczenia biznesowego.
Polski eksport produktów rolno-spożywczych do Chin w liczbach:
• 8-krotny wzrost eksportu towarów rolno-spożywczych z Polski do Chin na przestrzeni 2010-2014
• 209 mln USD – wartość eksportu towarów rolno-spożywczych z Polski do Chin w 2013 r.
• 1/3 polskiego eksportu do Chin to produkty mleczarskie, jaja, miód i jadalne produkty pochodzenia zwierzęcego – dane GUS za 1 kwartał 2014 r.
• 10-krotny wzrost w ciągu 1 roku eksportu kakao do Chin, w tym czekolady – dane MG, 2013 vs I-X 2014 r.
Wydarzenie organizowane jest przy wsparciu merytorycznym i pod patronatem Ministra Rolnictwa
i Rozwoju Wsi, Ministra Gospodarki, Agencji Rynku Rolnego oraz Ambasady Chińskiej Republiki Ludowej w Polsce.
W programie, m.in. :
• Perspektywy rozwoju chińskiej gospodarki i implikacje dokonujących się zmian dla rynku żywności
• Potencjał chińskiego rynku rolno-spożywczego i pojawiające się na nim aktualne trendy
• Taryfowe i pozataryfowe bariery w rozwoju polskiego eksportu żywności na rynek chiński
• Procedura wejścia z nowym produktem żywnościowym na rynek chiński
• Dystrybucja produktów rolno-spożywczych na rynku chińskim
• Logistyka
• Finansowe aspekty wymiany handlowej z Chinami
Szczegółowe Informacje i rejestracja na konferencję: http://konferencje.pchrb.pl
Partnerami konferencji są Bank Gospodarstwa Krajowego i Kancelaria Prawna Yingke.
Patronami medialnymi są TVP Info, Agencja Informacyjna Xinhua, Chińskie Radio Międzynarodowe, think tank Poland, Go Global! oraz Poland Fruits i RynekChinski.pl
7427068
1