O wspólnej inicjatywie promocyjnej dyskutowali uczestnicy konferencji pt. „SIAL Paris 2014 – idea wspólnej promocji ‘’ zorganizowanej 23 czerwca w siedzibie Agencji Rynku Rolnego w Warszawie. Seminarium poświęcone promocji polskich artykułów spożywczych na targach SIAL w Paryżu zorganizowała ARR wspólnie z organizacjami branżowymi tj.: Krajową Radą Drobiarstwa - Izba Gospodarcza, Związkiem Polskie Mięso oraz Polskim Zrzeszeniem Producentów Bydła Mięsnego.
Celem konferencji było wypromowanie idei wspólnego działania, podkreślenie roli współpracy pomiędzy organizacjami branżowymi i instytucjami rządowymi, które na co dzień zajmują się promocją branży rolno-spożywczej. Zdaniem ARR organizacja działań promocyjnych wspólnie z organizacjami branżowymi zwiększy widoczność kraju i firm wystawiających własną ofertę eksportową na stoiskach narodowych, a także wpłynie na wzmocnienie rozpoznawalności marki Polska na rynkach zagranicznych. Od maja 2012 roku ARR wdraża koncepcje budowania pawilonów narodowych realizując branżowy program promocji branży polskich specjalności żywnościowych. Celem projektu jest wykreowanie polskich silnych marek znanych na świecie i kojarzonych z Polską . Program swoim zasięgiem obejmuje Rynki: Rosji, Niemiec, Chin, Francji, Ukrainy oraz Zjednoczonych Emiratów Arabskich.
ARR realizując program kreuje pozytywny wizerunek polskiej żywności na świecie w oparciu o markę polskiej gospodarki, z wykorzystaniem hasła ,,Polska smakuje’’. Program promocji branży polskich specjalności żywnościowych jest jednym z 15 branżowych programów promujących polskie hity eksportowe w powiązaniu z promocją polskiej gospodarki.