Pięciodniowe Międzynarodowe Targi Przemysłu Spożywczego POLAGRA FOOD 2001 dobiegły już końca. W tej chwili można zatem pokusić się o podsumowanie.
Tegoroczna impreza zgromadziła ponad 940 firm z 34 państw. Najwięcej zagranicznych wystawców przyjechało z Niemiec, Włoch, Francji, Holandii i Austrii. Na wystawie zaprezentowali się m.in. producenci żywności, maszyn dla przemysłu spożywczego i poszczególni handlowcy.
Jak co roku, na Targach można było oglądać także stoiska Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi, różnych agencji i instytucji związanych z rolnictwem.
Podczas pierwszego dnia POLAGRY FOOD, w poniedziałek 10 września br., zostały wręczone nagrody w konkursie Mistera i Juniora Eksportu.
W drugim dniu wyróżniono 86 wyrobów m. in. z branży mleczarskiej, mięsnej, cukierniczej i owocowo-warzywnej znakiem Polska Dobra Żywność. Swoje nagrody wręczyło też Stowarzyszenie im. E. Kawiatkowskiego – Polski Producent Żywności.
Złote Medale MTP oraz Nagrody Publiczności Hit Polagry zostały rozdane w czwartek 13 września, a w ostatnim dniu Targów, 14 września, wręczono nagrody za najpiękniejsze stoiska.
Należy jeszcze nadmienić, że rozdano również Złote Grona od wydawnictwa Świat Win, statuetki Kapelusz Merkurego od Agencji EMS oraz znaki Hit Handlu przyznawane przez miesięcznik Handel.
Międzynarodowym Targom Przemysłu Spożywczego POLAGRA FOOD towarzyszył również TAROPAK – Międzynarodowy Salon Techniki Pakowania i Logistyki.
Targi w tej postaci odbywają się już po raz drugi (w zeszłym roku równolegle odbywała się POLAGRA FARM, która w tym roku odbędzie się w dniach 4-7 października).
Ponieważ Targi odbywały się w ciągu tygodnia, więc niestety nie przyciągnęły tłumów. Bez problemu można było swobodnie spacerować od stoiska do stoiska, degustując wystawione produkty.
Wśród wystawców artykułów spożywczych można było odnaleźć marki znanych już od kilku lat producentów. Jednym z laureatów (i to po raz kolejny) został Sławski Zakład Przetwórstwa Mięsa i Drobiu Balcerzak i Spółka z o.o. Zdaniem K. Balcerzaka warto inwestować w jakość produktów markowych.
Targi były okazją do zaprezentowania polskich produktów. Należy pamiętać – jak podsumował imprezę poseł S. Stec – promocja polskiej żywności jest potrzebna , aby ta żywność była dostrzegana zarówno w kraju jak i za granicą.