Dane eksportowe za rok 2013 dla rynku spożywczego przekroczyły oczekiwania ekspertów. Blisko 20 mld euro – to wartość artykułów rolno-spożywczych, które przekroczyły granice Polski. Jak podała Agencja Rynku Rolnego w strukturze sprzedaży zagranicę 8% stanowią produkty mleczarskie. Czy mamy szansę poprawić ten wynik w kolejnych latach?
Eksperci prognozują, że światowy popyt na produkty mleczne przewyższy podaż. Szacuje się, że światowe zapotrzebowanie na produkty mleczne ma zwiększać się o 2,3 proc. rocznie. Takie informacje z pewnością napawają optymizmem przedstawicieli sektora mleczarskiego. To okazja do zwiększenia produkcji i wykorzystania w pełni mocy produkcyjnych zakładów przetwórczych.
Czy polscy producenci sektora mleczarskiego z niej skorzystają? To zależy od strategii poszczególnych przedsiębiorstw, ale zainteresowanie spotkaniami z zagranicznymi kupcami jest ogromne o czym świadczy wielkość salonu sektora mleczarskiego podczas tegorocznych Targów POLAGRA FOOD. Prawdopodobnie będzie to jedna
z większych ekspozycji wyrobów mlecznych w historii Targów. Już dziś swój udział zgłosili liderzy branży tacy jak: Mlekovita, Agro-Danmis, TMT Łomża, OSM Łowicz, OSM Sierpc, OSM Gostyń, OSM Śrem, OSM TOP-Tomyśl, OSM Czarnków, OSM Wolsztyn, OSM Koło, SM Sudowia, SM Lazur, OSM Września, OSM Końskie, OSM Wart-Milk, SM Ryki, SM Jana, OSM Włoszczowa, Lactima, OSM Łask, OSM Wieluń oraz EMILGRANA. Na ten moment wielkość planowanej ekspozycji sektora mleczarskiego to prawie 1000 m2, ale wciąż jeszcze napływają zgłoszenia uczestnictwa w tym najważniejszym w Europie Środkowo-Wschodniej święcie branży spożywczej.
Firmy mleczarskie upatrują w Targach POLAGRA FOOD szansy na rozwój działalności eksportowej w związku z intensywną kampanią informacyjną, jaką MTP prowadzi
na rynkach zagranicznych. Na specjalne zaproszenie Targi w 2014 roku odwiedzą kupcy z Kazachstanu i Uzbekistanu, najważniejszych państw regionu, a także z Iranu, Arabii Saudyjskiej, Azerbejdżanu, Jemenu, ZEA, Dubaju, Chin, Japonii, Korei Południowej, Kuwejtu, Libanu, Singapuru, Algierii, RPA, Turcji i Rumunii.
Tegoroczna edycja Targów POLAGRA FOOD będzie w tym roku niewątpliwie świętem branży mleczarskiej. Dystrybutorzy, hurtownicy i detaliści poszukujący nowych produktów mleczarskich z pewnością będą mieli okazję do zobaczenia bardzo bogatej wystawy i wzbogacenia swojej oferty kierowanej do klientów. To również okazja do oceny nowości rynkowych oferowanych przez branżę i poznania niekwestionowanych liderów, czyli produktów wyróżnionych Złotym Medalem MTP.
9225661
1