Jak informuje Zbigniew Szczepański, prezes Towarzystwa Promocji Rybactwa i Produktów w Słoku koło Bełchatowa na Krajowej Kurso-Konferencja Hodowców Karpia nie mogło zabraknąć również Towarzystwa Promocji Rybactwa i Produktów Rybnych wraz ze stoiskiem Pana Karpia.
W trakcie konferencji Prezes TPRiPR – Zbigniew Szczepański, wygłosił referat pt. „Co Pan Karp przyniósł hodowcom karpia w 2007 r.?”, w którym podkreślił trudną do przecenienia rolę Instytutu Rybactwa Śródlądowego w Olsztynie i jego dyrektora Profesora Bogusława Zdanowskiego, w realizacji kolejnej kampanii reklamowej „Pan Karp III”. Podczas prezentacji na temat kampanii promocyjnej karpia, dzięki zastosowaniu nowoczesnych technik multimedialnych, w bardzo dynamiczny sposób pokazano przebieg kampanii: produkcję gadżetów, udział w targach w kraju i za granicą, organizację 30 imprez promocyjnych na terenie całego kraju, ogólnopolskiego konkursu dla dzieci wraz z wydaniem książeczki „Historia karpiem pisana”, a także produkcję trzech filmów (o hodowli karpia, jego środowisku i nowych przepisach kulinarnych), a wreszcie kręcenie i emisję 2 telewizyjnych spotów reklamowych (łącznie w trakcie 5 tygodni października i grudnia ponad tysiąc emisji we wszystkich kanałach TV). W czasie tego wystąpienia rozdano również 10 nagród w postaci dyplomów i pamiątkowych witraży „Pan Karp” za aktywność w promocji karpia dla Pani Prof. Krystyny Skibniewskiej z UWM w Olsztynie, Anny Pyć - założycielki i członka zarządu TPRiPR, a także Krystynie i Piotrowi Warzechom z Gosp. Ryb. Wilcza Wola, Mieczysławowi Stecowi z GR Antoniówka, Januszowi Maksymowiczowi z GRLP Żary, Karolowi Kabacińskiemu z GR Ślesin k/Nakła, Kamilowi Bartoszewiczowi z GR Królewskie, Józefowi Związkowi z ZDGS PAN z Gołysza, Pawła Wielgosza z GR Jedlanka i Krzysztofa Jerczyńskiego z GR Ruda Maleniecka.
Podczas dalszych uroczystości odbyła się ceremonia wręczenia nagrody „Rybaka Roku 2008”. Tym razem laureatem został Pan Marian Tomala z GR Przyborów – członek TPRiPR, mający duże sukcesy również w promocji karpia w naszym kraju.
Na stoisku Pana Karpia rozdawano materiały promocyjne: foldery hodowców „Pana Karpia”, a także płyty z filmem „Skąd się biorą karpie”, którego TPRiPR jest współproducentem. Hodowcy mogli również nabyć bardzo urozmaiconą pod względem formy srebrną biżuterię rybacką z logo „Pan Karp”: znaczki, spinki do krawata i koszuli, a także cos dla pań – wisiorki na szyję.