W poniedziałek 7 kwietnia 2008 roku Hotelu Westin w Warszawie Polskie Towarzystwo Wspierania Przedsiębiorczości organizuje konferencję pod tytułem „Konkurencyjność polskiej żywności na świecie”. W obradach uczestniczyć będą przedstawicieli rządu, resortu rolnictwa, agencji rządowych, parlamentarzyści oraz właściciele największych działających na terenie naszego kraju firm branży spożywczej oraz z przedstawicieli banków obsługujących sektor, spożywczy i eksperci oraz doradcy zajmujący się problematyką rynku spożywczego w Polsce.
Jak zapowiadają organizatorzy celem konferencji będzie przede wszystkim uświadomienie opinii publicznej czym grozi i skutkuje brak skoordynowanej polityki i strategii związanej z promocją polskiej żywności na świecie.
Program konferencji
8.30 Rejestracja
9.00-11.30 O promocji polskiej żywności
Strategia i polityka w sprawie promocji.
- Jaka jest strategia i polityka rządu w sprawie promocji polskiej żywności?
- Kto skoordynuje działania służące powstaniu spójnej strategii promocji żywności?
- Rola Agencji Rynku Rolnego o najnowszej strategii promocyjnej polskiej żywności.
- Czy producenci żywności zyskają na nowej polityce działań promocyjnych i informacyjnych Unii Europejskiej?
- Jak wykorzystać zmiany w regulacjach unijnych, aby usprawnić prawo krajowe i tym samym korzystanie z pieniędzy na promocje przez producentów?
Rekomendacje dla Polski i polskich producentów żywności.
Charakterystyka obecnego systemu i jego uproszczenie w propozycjach KE. Proponowane zmiany z korzyścią do producentów chcących skorzystać z pieniędzy na promocję. Dlaczego konieczna jest zmiana obecnego systemu?
Finansowanie strategii promocji polskiej żywności.
Dlaczego nadal nie mamy „Ustawy o funduszach promocji”?
W ramach „Ustawy o funduszach promocji” możemy rocznie przeznaczyć na działania informacyjne i promocyjne ok. 40 mln złotych. Skierowanie tych pieniędzy, w ramach wkładu krajowego, do funduszy unijnych umożliwiłoby nam skorzystanie z kwoty ok. 100 mln złotych przeznaczanych rocznie na promocję polskiej żywności.
Branżowe programy promocyjne – doświadczenia z przygotowania i z realizacji: pozytywne i negatywne; kłopoty, bariery do usunięcia:
- promocja polskiego mleka
- promocja polskiego mięsa
- promocja warzyw i owoców
- promocja polskiej wódki.
11.30-12.00 Przerwa kawowa
12.00-14.45 Jak budować przewagę konkurencyjną? Fundusze UE dla branży żywnościowej
Fundusze Unii Europejskiej
- PROW 2007-2013 szansą rozwoju przedsiębiorstw z sektora rolno-spożywczego?
- Minister rolnictwa zapowiada rewolucję w dotacjach dla firm:
Na czym polegają zapowiadane zmiany kryteriów rozdziału środków w ramach PROW?
Kto dostanie dofinansowanie?
Kiedy wystartują programy dla firm spożywczych?
Finansowanie eksportu czyli bezpieczna ekspansja
Rola rozwiązań teleinformatycznych w budowaniu konkurencyjności:
- Dostosowanie rozwiązań do wymagań branży spożywczej.
- Kontrola pochodzenia produktów gotowych, monitoring przepływu surowców i komponentów.
- Usprawnianie współpracy z klientami, kooperantami i dostawcami.
14.45-15.30 Lunch
5760030
1