Ptak_Waw_CTR_2024
TSW_XV_2025

O konkurencyjności polskiej żywności

7 kwietnia 2008
W poniedziałek 7 kwietnia 2008 roku Hotelu Westin w  Warszawie Polskie Towarzystwo Wspierania Przedsiębiorczości organizuje  konferencję pod tytułem „Konkurencyjność polskiej żywności na świecie”. W obradach uczestniczyć będą przedstawicieli rządu, resortu rolnictwa, agencji rządowych, parlamentarzyści oraz właściciele największych działających na terenie naszego kraju  firm branży spożywczej oraz z przedstawicieli banków obsługujących sektor, spożywczy i  eksperci  oraz doradcy  zajmujący się problematyką rynku spożywczego w Polsce.
Jak zapowiadają organizatorzy celem konferencji będzie przede wszystkim uświadomienie opinii publicznej  czym grozi i skutkuje brak skoordynowanej polityki i strategii związanej z promocją polskiej żywności na świecie.
Program konferencji
8.30 Rejestracja

9.00-11.30 O promocji polskiej żywności

Strategia i polityka w sprawie promocji.
- Jaka jest strategia i polityka rządu w sprawie promocji polskiej żywności?
- Kto skoordynuje działania służące powstaniu spójnej strategii promocji żywności?
- Rola Agencji Rynku Rolnego o najnowszej strategii promocyjnej polskiej żywności.
- Czy producenci żywności zyskają na nowej polityce działań promocyjnych i informacyjnych Unii Europejskiej?
- Jak wykorzystać zmiany w regulacjach unijnych, aby usprawnić prawo krajowe i tym samym korzystanie z pieniędzy na promocje przez producentów?

Rekomendacje dla Polski i polskich producentów żywności.
Charakterystyka obecnego systemu i jego uproszczenie w propozycjach KE. Proponowane zmiany z korzyścią do producentów chcących skorzystać z pieniędzy na promocję. Dlaczego konieczna jest zmiana obecnego systemu?

Finansowanie strategii promocji polskiej żywności.
Dlaczego nadal nie mamy „Ustawy o funduszach promocji”?
W ramach „Ustawy o funduszach promocji” możemy rocznie przeznaczyć na działania informacyjne i promocyjne ok. 40 mln złotych. Skierowanie tych pieniędzy, w ramach wkładu krajowego, do funduszy unijnych umożliwiłoby nam skorzystanie z kwoty ok. 100 mln złotych przeznaczanych rocznie na promocję polskiej żywności.

Branżowe programy promocyjne – doświadczenia z przygotowania i z realizacji: pozytywne i negatywne; kłopoty, bariery do usunięcia:
- promocja polskiego mleka
- promocja polskiego mięsa
- promocja warzyw i owoców
- promocja polskiej wódki.

11.30-12.00 Przerwa kawowa


12.00-14.45 Jak budować przewagę konkurencyjną? Fundusze UE dla branży żywnościowej

Fundusze Unii Europejskiej

- PROW 2007-2013 szansą rozwoju przedsiębiorstw z sektora rolno-spożywczego?
- Minister rolnictwa zapowiada rewolucję w dotacjach dla firm:
 Na czym polegają zapowiadane zmiany kryteriów rozdziału środków w ramach PROW?
 Kto dostanie dofinansowanie?
 Kiedy wystartują programy dla firm spożywczych?

Finansowanie eksportu czyli bezpieczna ekspansja

Rola rozwiązań teleinformatycznych w budowaniu konkurencyjności:
- Dostosowanie rozwiązań do wymagań branży spożywczej.
- Kontrola pochodzenia produktów gotowych, monitoring przepływu surowców i komponentów.
- Usprawnianie współpracy z klientami, kooperantami i dostawcami.

14.45-15.30 Lunch



POWIĄZANE

Podczas nadchodzącej 15. edycji Targów Sadownictwa i Warzywnictwa, które odbędą ...

Podczas gali wieńczącej pierwszy dzień Forum Rynku Spożywczego i Handlu uhonorow...

EIT Food już po raz siódmy organizuje warsztaty projektowania produktów żywności...


Komentarze

Bądź na bieżąco

Zapisz się do newslettera

Każdego dnia najnowsze artykuły, ostatnie ogłoszenia, najświeższe komentarze, ostatnie posty z forum

Najpopularniejsze tematy

gospodarkapracaprzetargi
Nowy PPR (stopka)
Jestesmy w spolecznosciach:
Zgłoś uwagę