Podczas odbywających się w Poznaniu od 29 września do 2 października 2014 roku międzynarodowych targów Polagra-Food Mlekovita otrzymała aż dziesięć nagród: dwa Złote Medale, siedem znaków „Poznaj Dobrą Żywność” oraz statuetkę Acanthus Aureus za stoisko najbardziej sprzyjające realizacji strategii marketingowej.
Mlekovita od lat bierze udział w największej w kraju branżowej imprezie wystawienniczej POLAGRA-FOOD organizowanej w ramach Międzynarodowych Targów Poznańskich, których historia sięga roku 1921. Udział w targach to jeden z nieodłącznych elementów strategii marketingowej, wspomagający profesjonalny wizerunek marki Mlekovita. Impreza jest też doskonałą okazją do bezpośrednich spotkań z obecnymi i potencjalnymi partnerami handlowymi.
Podczas tegorocznej edycji Międzynarodowych Targów Wyrobów Spożywczych Mlekovita została dwukrotnym laureatem prestiżowej i cenionej na polskim rynku nagrody o ponad 30-letniej tradycji – Złotego Medalu. O to wyróżnienie rocznie rywalizuje niemal 500 produktów, jednak otrzymują je wyłącznie te, które spełnią wymagane kryteria i zyskają pozytywne rekomendacje Sądu Konkursowego, czyli zespołu wybitnych specjalistów reprezentujących branżę.
Wśród uhonorowanych Złotym Medalem POLAGRA-FOOD 2014 dwudziestu sześciu produktów, w tym czternastu mleczarskich, MLEKOVITA zdobyła dwie nagrody. Wyróżniono jej sery: Gryficki oraz mierzwiony Edamski. Złote Medale potwierdzają renomę i siłę marki oraz doskonałą jakość wyrobów, które zyskały uznanie jako najbardziej nowoczesne, innowacyjne i wytwarzane w oparciu o najwyższej klasy technologie. W tym roku po raz trzeci wybrane przez grono eksperckie produkty biorą udział w konkursie Złoty Medal – Wybór Konsumentów. Swoje głosy mogą w nim oddawać przedstawiciele branży i konsumenci. Głosowanie prowadzone jest podczas targów w specjalnie stworzonej Strefie Mistrzów oraz na stronie www.zlotymedal.mtp.pl.
Dzień otwarcia Targów Polagra-Food stał się również areną dla gali wręczenia znaków „Poznaj Dobrą Żywność”, przyznanych przez Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi. MLEKOVITA otrzymała znaki „PDŻ” dla aż siedmiu swoich produktów: śmietanek UHT WYPASIONYCH 12% i 18% oraz serów i serków twarogowych z oddziału w Trzebownisku: sera twarogowego chudego, sera twarogowego półtłustego, sera twarogowego pełnotłustego, sera twarogowego półtłustego mielonego, serka twarogowego ziarnistego. Są one o tyle cenne, iż program „Poznaj Dobrą Żywność” ma na celu podnoszenie zaufania konsumenta do produktu żywnościowego poprzez informację o jego wysokiej i stabilnej jakości, gwarantowanej przez wyspecjalizowane Kolegium Naukowe ds. jakości produktów żywnościowych i jego surowe kryteria.
Zarówno Złote Medale targów POLAGRA-FOOD 2014, jak i znaki „Poznaj Dobrą Żywność” stanowią potwierdzenie doskonałej jakości wyrobów, które zyskały uznanie jako najnowocześniejsze, najbardziej innowacyjne i wytwarzane w oparciu o najwyższej klasy technologie. Świadczą one również o wyjątkowej renomie i sile marki MLEKOVITA, najcenniejszej marki w produkcyjnym sektorze polskiej gospodarki.
MLEKOVITA, firma o długoletniej tradycji i ugruntowanej marce nie tylko na rynku polskim, ale również zagranicznym, jest największą grupą mleczarską w Polsce. Tworzy ją 14 zakładów produkcyjnych (od 1.03.2014 r. Grupa Mlekovita powiększyła się o oddział w Sanoku) i 24 własne centra dystrybucyjne, w tym pierwsza w branży hurtownia Cash&Carry. MLEKOVITA wytwarza szeroki asortyment ponad 500 markowych produktów (m.in.: sery twarde dojrzewające typu holenderskiego, szwajcarskiego i angielskiego, sery topione i wędzone, sery sałatkowo-kanapkowe, serek ziarnisty, sery mozzarella, mleka UHT o zróżnicowanej pojemności i zawartości tłuszczu, mleka pasteryzowane, śmietanki UHT, mleczka zagęszczone, mleczka smakowe, kefiry, jogurty, maślanki, twarogi i twarożki smakowe, śmietany i śmietanki, masła i miksy maślane, mleka w proszku oraz serwatkę w proszku), które są liderami kategorii w branży (np. mleko POLSKIE w butelce, mleko WYPASIONE, ser FAVITA, ser SOKÓŁ, masło ekstra POLSKIE). Jedyna w kraju produkuje masło klarowane i ser Cheddar oraz jedyna na Podlasiu produkuje lody na skalę przemysłową.
MLEKOVITA pracuje zgodnie ze Zintegrowanym Systemem Zarządzania, obejmującym System Zarządzania Jakością ISO 9001, System Zarządzania Środowiskowego ISO 14001 oraz System Bezpieczeństwa Żywności FSSC 22000, który jest równoważny z IFS i BRC.
MLEKOVITA jest przedsiębiorstwem ze
100-procentowym kapitałem polskim i niekwestionowanym liderem branży w kraju oraz liderem eksportu sektora mleczarskiego. Posiada uprawnienia eksportu na Ukrainę (UKRSEPRO) oraz eksportu do Unii Celnej (Federacji Rosyjskiej, Kazachstanu, Białorusi), certyfikat koszerności (Certificate of KASHRUT) i certyfikat HALAL; została również wpisana do bazy Sedex – firm o etycznych standardach produkcji w łańcuchu dostaw. Za swój największy sukces uznaje przede wszystkim satysfakcję klientów, oferując im produkty najwyższej jakości i rokrocznie wprowadzając nowy asortyment, który nie tylko zdobywa uznanie konsumentów, ale i liczne nagrody (np. renomowane tytuły w badaniach konsumenckich: Wybór Konsumenta, Odkrycie Roku, Najlepsze w Polsce itp.; złote medale prestiżowych krajowych i zagranicznych targów, uznanie ekspertów biznesu: Heros Polskiej Gospodarki, Superbrands, Solidna Firma, Filar Polskiej Gospodarki itp.; oraz nagrody o znaczeniu międzynarodowym: Lider Polskiego Exportu, Mister Eksportu, Medal Europejski itp.). Efektywność zarządzania i osiągane rokrocznie coraz lepsze wyniki finansowe bezpośrednio przekładają się na systematyczny wzrost wartości marki MLEKOVITA, która według rankingu dziennika Rzeczpospolita jest obecnie najcenniejszą marką w produkcyjnym sektorze polskiej gospodarki.
9190072
1