W dniach 19-23 października br. w Paryżu odbyły się Międzynarodowe Targi Żywności SIAL (Salon International de l'Alimentation). To jedne z największych i najbardziej prestiżowych światowych targów rolno – spożywczych odbywających się co dwa lata. Targi te zgromadziły ponad 6 tysięcy wystawców z kilkuset krajów oraz ponad 150 tysięcy zwiedzających z ok. 200 państw (38 % z Francji, 30 % z pozostałych państw UE, 6 % z krajów europejskich spoza UE, 7 % z Azji, 4 % z Ameryki Północnej, 4 % z Ameryki Południowej).
Była to wyjątkowa edycja ze względu na obchody jubileuszu 50-lecia targów SIAL Paris. Podczas wystawy Związek Polskie Mięso przygotował pełna atrakcji mięsną wyspę ,,Polish meat and Poultry”. Sercem stoiska była kuchnia, która pod okiem szefa kuchni Artura Moroza (jednego z najbardziej kreatywnych polskich kucharzy, na co dzień szef kuchni i właściciel restauracji Bulaj w Sopocie) serwowała dania z polskiego mięsa. To właśnie aromaty i smaki przyciągały największa rzeszę odwiedzających. Pod hasłem ,,Polish meat and Poultry” z ramienia Związku Polskie Mięso prezentowali się: OSI POLAND FOODWORKS Sp. z o.o., Zakłady Mięsne Henryka Stokłosy" Spółka z o.o., Z.M. Mróz, Z. M. Mokobody, Z.M. Skiba, Marks’s, Z. M. Zakrzewscy, IMEX Brzesko, Z.M. Łuków. Wraz z podwystawcami mięsa białego na wyspie o powierzchni ponad 200 m kw prezentowało się ponad 20 polskich firm mięsnych.
Projekt realizowany był przy współudziale Krajowej Rady Drobiarstwa oraz Polskiego Zrzeszenia Producentów Bydła Mięsnego. Działanie zostało zrealizowane ze wsparciem środków Funduszu Promocji Mięsa Wieprzowego, Wołowego oraz Drobiowego.