W dniach 27-28 marca br. w Barzkowicach odbędzie się Międzynarodowa Konferencja – "Marketing produktu lokalnego".
Serdecznie zapraszam do udziału w pierwszej konferencji pt. Marketing produktu lokalnego.
Wiem, że w całej Polsce trwają intensywne prace związane z poszukiwaniem, odkrywaniem, poprawianiem, logistyką i strategią produktów lokalnych. Mimo, że powstają dziesiątki inicjatyw lokalnych społeczności, wytwórców i producentów wspieranych przez organizacje pozarządowe, instytucje, wiedza na temat produktów lokalnych jest rozproszona i nieusystematyzowana. W wielu regionach Polski daje się zauważyć trend (spowodowany zaawansowaniem procesu integracji z Unią Europejską) poszukiwań szans rozwojowych w produktach lokalnych. W niewielu jednak regionach można wskazać udane, prosperujące projekty. Dzięki udanym projektom można uzyskać doskonałe efekty. Produkt lokalny wyzwala bowiem aktywizację zawodową i pobudza przedsiębiorczość, integruje samorządy, organizacje społeczne, instytucje, konsoliduje podmioty gospodarcze i likwiduje strefę bezradności środowisk wiejskich i małych miasteczek, dodaje nowych wartości do produktu turystycznego, ułatwia promocję regionu. Chcemy, żeby spotkanie w Barzkowicach dało impuls do rzeczowej dyskusji na temat: kreowania marek produktów lokalnych i geograficznych, życia produktów lokalnych i marek regionalnych w dużych aglomeracjach, wykorzystania produktów lokalnych jako czynnika rozwoju turystyki, dyskusji na temat prawnych aspektów produktów lokalnych oraz udanych realizacji. Spotkaniu towarzyszyć będzie unikalna książka – zbiór wystąpień oraz zgłoszonych prac. Tytuł konferencji zachęca do rozmowy o konkretach: jak utrzymywać produkt lokalny przy życiu w trudnych warunkach rynkowych? Zachęcam wszystkich uczestników do składania na piśmie swoich wypowiedzi – zostaną opublikowane w naszej książce – oraz do przyjazdu na konferencję.
Główne zagadnienia Konferencji:
1. Kreowanie marek
produktów lokalnych i geograficznych
2. Szanse rozwoju sektora MSP przez
marketingowe wykorzystanie atutów produktów lokalnych
3. Życie marek
regionalnych w dużych aglomeracjach zdobywanie rynku
4. Produkty
lokalne jako czynnik rozwoju turystyki
5. Produkty lokalne i geograficzne w
kontekście integracji z Unią Europejską konsekwencje prawne, ochrona prawna,
marketing
6. Marki regionalne europejskie studia przypadków
7.
Prezentacja Studium Marki Regionalnej – Miody Drahimskie
Uczestnicy konferencji:
Przedstawiciele samorządów lokalnych
oraz organizacji samorządowych, przedstawiciele organizacji pozarządowych,
producenci, dystrybutorzy, kierownicy i specjaliści działów marketingu agencji
reklamowych i promocyjnych.
Świadczenia na rzecz uczestników konferencji: Materiały konferencyjne, dwa obiady, kawa w przerwach, imprezy towarzyszące, nocleg ze śniadaniem, bankiet. Koszt akredytacji wynosi 489zł + podatek VAT 22%
Materiały konferencyjne:
Organizatorzy opublikują
przyjęte referaty i komunikaty w formie książki, którą otrzyma każdy uczestnik
seminarium.
Marek Sztark
Międzynarodowa Konferencja
Marketing produktu
lokalnego
27-28
marca 2003, Barzkowice