Ptak_Waw_CTR_2024
TSW_XV_2025

Dwa Dni dla Dystrybucji - Polagra-Food 2007

23 lipca 2007
W dniach 17-20 września w Poznaniu odbędzie się kolejna edycja targów Polagra-Food. Podczas tegorocznych targów w dniach 18-19 września, odbędzie się już po raz piąty cykl spotkań dla przedstawicieli handlu pod wspólną nazwą „Dwa Dni dla Dystrybucji”.

„Dwa Dni dla Dystrybucji” to konferencje, panele dyskusyjne i spotkania nieformalne dla przedstawicieli sieci handlowych, właścicieli sklepów, menedżerów lokali gastronomicznych, producentów, hurtowników, detalistów           i organizacji kupieckich.
Podobnie jak w latach ubiegłych, głównym założeniem organizatorów jest przekazanie praktycznej i rzetelnej wiedzy o nowych trendach na rynku, ale również stworzenie platformy dialogu i wymiany doświadczeń między wszystkimi uczestnikami rynku.            W ramach spotkań zaplanowane są dwie konferencje, panele dyskusyjne, wystawy, Klub Dystrybutora oraz Gala Dystrybucji.
W tegorocznym cyklu spotkań w ramach „Dwóch Dni Dla Dystrybucji” odbędą się dwie konferencje – „Rynek Marek Własnych w Polsce” oraz „Rynek Żywności dla Dzieci  w Polsce”.
Ważnym tematem Polagry-Food 2007 będzie temat marek własnych.  18 września odbędzie się konferencja pt. „Rynek Marek Własnych w Polsce”,  w trakcie której eksperci opowiedzą między innymi o jego ewolucji, perspektywach i strukturze. W ramach konferencji odbędzie się panel dyskusyjny pt. „Marki własne a marki producentów” – walka o konsumenta, podczas którego praktycy, eksperci i dziennikarze podsumują rynek firm budujących swoją siłę na markach własnych. Badania przeprowadzone przez ACNielsen dowodzą wzrostu udziałów marek własnych w koszyku FMCG oraz wzrostu akceptacji konsumentów dla tego typu produktów. „W roku 2006 marki własne ogółem odpowiadały za 9% sprzedaży koszyka FMCG. Rok wcześniej ich udział był o ok. 1/3 mniejszy. Tak silny wzrost znaczenia marek własnych sterowany jest głównie przez rozwój sieci dyskontowych, w których odpowiadają one za ponad 50% sprzedaży” - mówi Agnieszka Bujak Communications Manager ACNielsen.
Żywność dla dzieci stanowi niezwykle ważny i prężnie rozwijający się segment handlu wyrobami spożywczymi. Producenci starają się spełniać wymagania stawiane im przez prawo oraz surowych w tym zakresie rodziców. 19 września  w ramach „Dwóch Dni Dla Dystrybucji” odbędzie się konferencja  pt. „Rynek Żywości dla Dzieci w Polsce”, podczas której eksperci omówią rozwój, zmiany oraz czynniki kształtujące wielkość i charakter rynku dziecięcego   w Polsce oraz temat dziecka jako konsumenta, i jego udział w procesie zakupowym. Postaramy się odpowiedzieć na pytanie „Jak wykorzystać duży potencjał tego rynku dla jego dalszego harmonijnego rozwoju, przy jednoczesnym upowszechnianiu zdrowego, nowoczesnego żywienia dzieci” – mówi Anna Olejniczuk-Merta z Instytutu Badania Rynku Koniunktur i Konsumpcji.
Uzupełnieniem wydarzeń konferencyjnych będą wystawy. Zorganizowana zostanie specjalna przestrzeń poświęcona w całości żywności dla dzieci. Wyeksponowane zostaną na niej produkty producentów i dystrybutorów przeznaczone dla dzieci. Druga wystawa  multimedialna pt. „Marki własne”, prezentować będzie na ekranach plazmowych produkty, ekspozycje w sieciach handlowych, promocje marek własnych oraz wywiady  z konsumentami i ich opinie na temat marek własnych, kupowanych w sieciach handlowych.
Udział we wszystkich wydarzeniach w ramach „Dwóch Dni Dla Dystrybucji” jest bezpłatny (upoważnia bilet wstępu na teren MTP).
Patronat organizacji branżowych
O randze „Dwóch Dniom dla Dystrybucji” najlepiej świadczy zaangażowanie kluczowych organizacji branżowych, które patronują wydarzeniu: Polskiej Organizacji Handlu i Dystrybucji (POHiD), Polskiej Izby Handlu (PIH), Naczelnej Rady Zrzeszeń Handlu i Usług oraz Polskiej Rady Centrów Handlowych (PRCH).

Prelegenci
AGNIESZKA BUJAK - Menedżer ds. Komunikacji w ACNielsen Polska Sp. z o.o. Specjalizuje się w badaniach panelu handlu detalicznego, głównie dla rynku kawy i słodyczy.
ELŻBIETA DMOWSKA-MĘDRZYCKA - Właścicielka MediaDem agencji konsultingowej i PR, zdobyła praktyczne doświadczenie handlowe jako szef sprzedaży i organizator szkoleń w firmie dystrybucyjnej, przez wiele lat była redaktorem naczelnym w prasie handlowej.
Dr MARIA ANDRZEJ FALIŃSKI - Dyrektor Generalny Polskiej Organizacji Handlu i Dystrybucji. Członek Zarządu Eurocommerce.
IWONA JABŁONOWSKA – Project Manager w Tesco Polska Sp. z o.o. Posiada wieloletnie doświadczenie w branży spożywczej, przede wszystkim w zakresie R&D, NPD, systemów zarządzania jakością.
MICHAŁ KOCIANKOWSKI - Dyrektor ds. Obsługi Klientów IQS and QUANT Group Sp. z o. o. Specjalizuje się w badaniach związanych ze strategią marketingową i komunikacją.
MAREK MARZEC - Menedżer ds. Zapewniania Jakości na Europę Wschodnią MGB Polska, przewodniczący Komitetu Współpracy Producenci-Dystrybutorzy POHiD. Od 1993 r. związany z Grupą Metro/Makro.
BARBARA MIKUSIŃSKA-OZDOBIŃSKA - Redaktor Naczelna czasopisma branżowego Handel.
ANNA OLEJNICZUK-MERTA - Prof. dr hab.  z  Instytutu Badania Rynku Koniunktur i Konsumpcji, wykładowca Wyższej Szkoły Przedsiębiorczości i Zarządzania im. L. Koźmińskiego               
TOMASZ SANDOMIERSKI - Dyrektor ds. Marketingu spółki Indykpol S.A.
MAŁGORZATA WIĘCH - Wiceprezes Zarządu Polskiej Izby Handlu. Od 1990 roku związana z handlem jako praktyk. Na bazie dotychczasowych doświadczeń w 2001 roku stworzyła nową franchisingową sieć placówek detalicznych o nazwie Sklepy Polka.
ANDRZEJ WOJCIECHOWICZ  - Tesco Polska Sp. z o.o., w 1996 roku, jako prezes Polskiego Stowarzyszenia Handlu Detalicznego, patronował inicjatywie i tworzeniu centrali zakupowej dla polskich sieci detalicznych.


KONFERENCJA
RYNEK MAREK WŁASNYCH W POLSCE
18 września 2007
Godzina 11.00 – 13.30
Pawilon 8A, Sala konferencyjna nr 1, piętro pierwsze
W programie:
Sukces marki własnej – szanse powodzenia na rynku.
Ewolucja marki własnej w Polsce – prezentacja badań rynkowych ACNielsen.
Rozwój nowoczesnego handlu w Polsce a zmiany zakupowe Polaków – konsekwencje dla marki własnej.
Jakość produktów marki własnej w branży FMCG.
Proces planowania rozwoju oferty a trendy rynkowe, na przykładzie sieci handlowej.    
Panel dyskusyjny ekspertów:
Marki własne a marki producentów – walka o konsumenta.

KONFERENCJA
RYNEK ŻYWNOŚCI DLA DZIECI W POLSCE
19 września 2007
Godzina 11.00 – 13.30
Pawilon 8A, Sala konferencyjna nr 1, piętro pierwsze
W programie:
Kierunek rozwoju rynku dziecięcego w Polsce.
Jaki jest stosunek Polaków do produktów dziecięcych?
Jak przemiany socjo-demograficzne na rynku dziecięcym i młodzieżowym wpływają na formaty sklepów?
Budowanie marki dla dzieci na przykładzie producenta.
Dystrybucja produktów dla dzieci na przykładzie sieci handlowej.

Panel dyskusyjny ekspertów:
Współczesne dziecko, jako klient i konsument.
Aktywność i edukacja rynkowa dzieci – drogą do kształtowania racjonalnego czy superkonsumenta?

POWIĄZANE

Podczas nadchodzącej 15. edycji Targów Sadownictwa i Warzywnictwa, które odbędą ...

Podczas gali wieńczącej pierwszy dzień Forum Rynku Spożywczego i Handlu uhonorow...

EIT Food już po raz siódmy organizuje warsztaty projektowania produktów żywności...


Komentarze

Bądź na bieżąco

Zapisz się do newslettera

Każdego dnia najnowsze artykuły, ostatnie ogłoszenia, najświeższe komentarze, ostatnie posty z forum

Najpopularniejsze tematy

gospodarkapracaprzetargi
Nowy PPR (stopka)
Jestesmy w spolecznosciach:
Zgłoś uwagę