W dniach 17-20 września w Poznaniu odbędzie się kolejna edycja targów Polagra-Food. Podczas tegorocznych targów w dniach 18-19 września, odbędzie się już po raz piąty cykl spotkań dla przedstawicieli handlu pod wspólną nazwą „Dwa Dni dla Dystrybucji”.
„Dwa Dni dla Dystrybucji” to konferencje, panele dyskusyjne i spotkania nieformalne dla przedstawicieli sieci handlowych, właścicieli sklepów, menedżerów lokali gastronomicznych, producentów, hurtowników, detalistów i organizacji kupieckich.
Podobnie jak w latach ubiegłych, głównym założeniem organizatorów jest przekazanie praktycznej i rzetelnej wiedzy o nowych trendach na rynku, ale również stworzenie platformy dialogu i wymiany doświadczeń między wszystkimi uczestnikami rynku. W ramach spotkań zaplanowane są dwie konferencje, panele dyskusyjne, wystawy, Klub Dystrybutora oraz Gala Dystrybucji.
W tegorocznym cyklu spotkań w ramach „Dwóch Dni Dla Dystrybucji” odbędą się dwie konferencje – „Rynek Marek Własnych w Polsce” oraz „Rynek Żywności dla Dzieci w Polsce”.
Ważnym tematem Polagry-Food 2007 będzie temat marek własnych. 18 września odbędzie się konferencja pt. „Rynek Marek Własnych w Polsce”, w trakcie której eksperci opowiedzą między innymi o jego ewolucji, perspektywach i strukturze. W ramach konferencji odbędzie się panel dyskusyjny pt. „Marki własne a marki producentów” – walka o konsumenta, podczas którego praktycy, eksperci i dziennikarze podsumują rynek firm budujących swoją siłę na markach własnych. Badania przeprowadzone przez ACNielsen dowodzą wzrostu udziałów marek własnych w koszyku FMCG oraz wzrostu akceptacji konsumentów dla tego typu produktów. „W roku 2006 marki własne ogółem odpowiadały za 9% sprzedaży koszyka FMCG. Rok wcześniej ich udział był o ok. 1/3 mniejszy. Tak silny wzrost znaczenia marek własnych sterowany jest głównie przez rozwój sieci dyskontowych, w których odpowiadają one za ponad 50% sprzedaży” - mówi Agnieszka Bujak Communications Manager ACNielsen.
Żywność dla dzieci stanowi niezwykle ważny i prężnie rozwijający się segment handlu wyrobami spożywczymi. Producenci starają się spełniać wymagania stawiane im przez prawo oraz surowych w tym zakresie rodziców. 19 września w ramach „Dwóch Dni Dla Dystrybucji” odbędzie się konferencja pt. „Rynek Żywości dla Dzieci w Polsce”, podczas której eksperci omówią rozwój, zmiany oraz czynniki kształtujące wielkość i charakter rynku dziecięcego w Polsce oraz temat dziecka jako konsumenta, i jego udział w procesie zakupowym. Postaramy się odpowiedzieć na pytanie „Jak wykorzystać duży potencjał tego rynku dla jego dalszego harmonijnego rozwoju, przy jednoczesnym upowszechnianiu zdrowego, nowoczesnego żywienia dzieci” – mówi Anna Olejniczuk-Merta z Instytutu Badania Rynku Koniunktur i Konsumpcji.
Uzupełnieniem wydarzeń konferencyjnych będą wystawy. Zorganizowana zostanie specjalna przestrzeń poświęcona w całości żywności dla dzieci. Wyeksponowane zostaną na niej produkty producentów i dystrybutorów przeznaczone dla dzieci. Druga wystawa multimedialna pt. „Marki własne”, prezentować będzie na ekranach plazmowych produkty, ekspozycje w sieciach handlowych, promocje marek własnych oraz wywiady z konsumentami i ich opinie na temat marek własnych, kupowanych w sieciach handlowych.
Udział we wszystkich wydarzeniach w ramach „Dwóch Dni Dla Dystrybucji” jest bezpłatny (upoważnia bilet wstępu na teren MTP).
Patronat organizacji branżowych
O randze „Dwóch Dniom dla Dystrybucji” najlepiej świadczy zaangażowanie kluczowych organizacji branżowych, które patronują wydarzeniu: Polskiej Organizacji Handlu i Dystrybucji (POHiD), Polskiej Izby Handlu (PIH), Naczelnej Rady Zrzeszeń Handlu i Usług oraz Polskiej Rady Centrów Handlowych (PRCH).
Prelegenci
AGNIESZKA BUJAK - Menedżer ds. Komunikacji w ACNielsen Polska Sp. z o.o. Specjalizuje się w badaniach panelu handlu detalicznego, głównie dla rynku kawy i słodyczy.
ELŻBIETA DMOWSKA-MĘDRZYCKA - Właścicielka MediaDem agencji konsultingowej i PR, zdobyła praktyczne doświadczenie handlowe jako szef sprzedaży i organizator szkoleń w firmie dystrybucyjnej, przez wiele lat była redaktorem naczelnym w prasie handlowej.
Dr MARIA ANDRZEJ FALIŃSKI - Dyrektor Generalny Polskiej Organizacji Handlu i Dystrybucji. Członek Zarządu Eurocommerce.
IWONA JABŁONOWSKA – Project Manager w Tesco Polska Sp. z o.o. Posiada wieloletnie doświadczenie w branży spożywczej, przede wszystkim w zakresie R&D, NPD, systemów zarządzania jakością.
MICHAŁ KOCIANKOWSKI - Dyrektor ds. Obsługi Klientów IQS and QUANT Group Sp. z o. o. Specjalizuje się w badaniach związanych ze strategią marketingową i komunikacją.
MAREK MARZEC - Menedżer ds. Zapewniania Jakości na Europę Wschodnią MGB Polska, przewodniczący Komitetu Współpracy Producenci-Dystrybutorzy POHiD. Od 1993 r. związany z Grupą Metro/Makro.
BARBARA MIKUSIŃSKA-OZDOBIŃSKA - Redaktor Naczelna czasopisma branżowego Handel.
ANNA OLEJNICZUK-MERTA - Prof. dr hab. z Instytutu Badania Rynku Koniunktur i Konsumpcji, wykładowca Wyższej Szkoły Przedsiębiorczości i Zarządzania im. L. Koźmińskiego
TOMASZ SANDOMIERSKI - Dyrektor ds. Marketingu spółki Indykpol S.A.
MAŁGORZATA WIĘCH - Wiceprezes Zarządu Polskiej Izby Handlu. Od 1990 roku związana z handlem jako praktyk. Na bazie dotychczasowych doświadczeń w 2001 roku stworzyła nową franchisingową sieć placówek detalicznych o nazwie Sklepy Polka.
ANDRZEJ WOJCIECHOWICZ - Tesco Polska Sp. z o.o., w 1996 roku, jako prezes Polskiego Stowarzyszenia Handlu Detalicznego, patronował inicjatywie i tworzeniu centrali zakupowej dla polskich sieci detalicznych.
KONFERENCJA
RYNEK MAREK WŁASNYCH W POLSCE
18 września 2007
Godzina 11.00 – 13.30
Pawilon 8A, Sala konferencyjna nr 1, piętro pierwsze
W programie:
Sukces marki własnej – szanse powodzenia na rynku.
Ewolucja marki własnej w Polsce – prezentacja badań rynkowych ACNielsen.
Rozwój nowoczesnego handlu w Polsce a zmiany zakupowe Polaków – konsekwencje dla marki własnej.
Jakość produktów marki własnej w branży FMCG.
Proces planowania rozwoju oferty a trendy rynkowe, na przykładzie sieci handlowej.
Panel dyskusyjny ekspertów:
Marki własne a marki producentów – walka o konsumenta.
KONFERENCJA
RYNEK ŻYWNOŚCI DLA DZIECI W POLSCE
19 września 2007
Godzina 11.00 – 13.30
Pawilon 8A, Sala konferencyjna nr 1, piętro pierwsze
W programie:
Kierunek rozwoju rynku dziecięcego w Polsce.
Jaki jest stosunek Polaków do produktów dziecięcych?
Jak przemiany socjo-demograficzne na rynku dziecięcym i młodzieżowym wpływają na formaty sklepów?
Budowanie marki dla dzieci na przykładzie producenta.
Dystrybucja produktów dla dzieci na przykładzie sieci handlowej.
Panel dyskusyjny ekspertów:
Współczesne dziecko, jako klient i konsument.
Aktywność i edukacja rynkowa dzieci – drogą do kształtowania racjonalnego czy superkonsumenta?
5805781
1