Wiele światowych mediów specjalistycznych doniosło, że ikona sprzedaży mięsa drobiowego, restauracje KFC, odbyły cykl spotkań z producentami roślinnych alternatyw dla mięsa, aby rozeznać możliwość wprowadzenia w swojej sieci na szeroką skalę roślinnych odpowiedników dla niektórych dań drobiowych.
Najbliżej podpisania umowy z KFC są Impossible Foods i Beyond Meat. Analitycy podkreślają, że dla KFC wprowadzenie menu roślinnego imitującego smak kurczaka to podążanie za trendami konsumenckimi.
Tymczasem dla producentów roślinnych alternatyw dla mięsa to niezwykła szansa na dalszy rozwój. Jest bowiem prawdopodobne, że ewentualny ruch w kierunku wegan wykonany przez KFC spowoduje także reakcje innych, konkurencyjnych sieci typu fast food. Przypomnijmy, że z alternatywami roślinnymi dla mięsa drobiowego KFC eksperymentuje już w Wielkiej Brytanii.
Krajowa Izba Producentów Drobiu i Pasz