Tajlandzka branża jajeczna jest zdeterminowana, aby zwiększać eksport jaj konsumpcyjnych. Jeszcze niedawno – w czasie kryzysu epidemicznego – w Tajlandii w wielu regionach wystąpiły niedobory jaj. Skutkowało to nawet wprowadzeniem przez tajlandzki rząd tymczasowego zakazu eksportu jaj w celu zapewnienia bezpieczeństwa żywnościowego wewnątrz kraju.
Obecnie sytuacja rynkowa jest odwrotna. Producenci w Tajlandii narzekają, ponieważ podaż przewyższyła popyt konsumencki. Azjatyccy producenci szansę na unormowanie rynku widzą w zwiększeniu obecności na rynkach zagranicznych. Zbyt duża produkcja jaj w zderzeniu z niewystarczającym popytem krajowym przyczynia się do spadku cen uzyskiwanych przez producentów.
Rozpoczęta kampania eksportowa ma potrwać sześć miesięcy, a jej celem jest wyeksportowanie w tym czasie 200 milionów jaj. Akcja wspierana jest przez Departament Handlu Wewnętrznego. Na działania eksportowe przeznaczono specjalne środki finansowe dla lokalnych rolników.
Przedstawiciele tajlandzkiego rządu uważają, że pozwoli to na zrównoważenie podaży na rynku wewnętrznym. Aktualnie w Tajlandii produkuje się 40-41 milionów jaj dziennie, a konsumpcja krajowa wynosi 38-39 milionów jaj dziennie.
Krajowa Izba Producentów Drobiu i Pasz