Szwajcarska grupa mleczarska działająca zarówno na rynku macierzystym, ogólnoeuropejskim i na całym świecie zwiększyła obroty, co zawdzięcza przejęciom i zmianom walutowym. Gdyby nie te czynniki, obroty spadłyby o 1%. W ostatecznym rozrachunku Emmi zwiększył w 2016 roku obroty o 1,4% do 3,033 mld euro.
Największy wpływ na słabość wyników finansowych miała słabnąca sprzedaż na rodzimym rynku (spadek o 2,9%) przy znaczącym wzroście obrotów w Ameryce i rynkach europejskich poza Szwajcarią. Bardzo dobrą kondycję od lat wykazują produkty markowe tj. Caffè Latte, Kaltbach i Yoqua, Vitalait i Rachelli.
Poprawa wyniku giganta wydaje się nieznaczna, ale inwestycje w Kanadzie (w firmę J.L. Freeman w kwietniu 2015 roku), przejęcie amerykańskiego podmiotu Redwood Hill, zakup 60% udziału w holenderskiej mleczarni Bettinehoeve w lutym 2016 przyniosły zamierzony efekt: dywersyfikację rynków w sytuacji stagnacji w bogatej Europe. Podwyższenie udziałów w firmie SDA w Chile w maju 2016 roku oraz przejęcie firmy Cowgirl Creamery w USA w maju 2016, pokazuje ambitne plany Szwajcarów.
Forum Mleczarskie