Po gigantycznym zamieszaniu z aplikacją suszową, w której najpierw zablokowana była możliwość wydruku do 1 listopada ze wzgledu na duże obciążenie strony i rolnicy zgłszali że nie mają możliwości złożenia wniosków suszowych, o czym pisaliśmy w art. pt. " A jednak aplikacja suszowa nie działała" , Agencja Restrukturyzacji i Modrnizacji Rolnictwa potwierdziła w swoim komunikacie że są błędy aplikacji,dotyczące obsługi części działań realizowanych w ramach Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności.
ARiMR deklaruje, że przypadki, w których nie było możliwości złożenia uzupełnień, będzie rozpatrywała indywidualnie w kontekście siły wyższej lub wyjątkowych okoliczności. Agencja przyznaje, że problemy techniczne mogą spowodować, że wyznaczony termin na złożenie uzupełnień upłynie.
Poniżej prezentujemy pełną treść komunikatu Agencji Restrukturyzacji i Modrnizacji Rolnictwa:
"Szanowni Wnioskodawcy,
Agencja Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa dokłada wszelkich starań w celu przywrócenia pełnej funkcjonalności aplikacji. Problemy techniczne mogą spowodować, że wyznaczony termin na złożenie uzupełnień upłynie. Gdy przywrócona zostanie pełna funkcjonalność aplikacji, Agencja będzie rozpatrywała indywidualnie każdy przypadek, w którym nie mieli Państwo możliwości złożenia uzupełnień. Jeśli rozstrzygnięcie okaże się pozytywne, dokumentacja złożona po terminie będzie podlegała ocenie na etapie weryfikacji złożonego wniosku o objęcie przedsięwzięcia wsparciem w ramach Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności. Błędy aplikacji, a tym samym brak możliwości dokonywania uzupełnień, będą rozpatrywane przez Agencję w kontekście siły wyższej lub wyjątkowych okoliczności."