Ptak_Waw_CTR_2024
Green Gas Poland

Światowy Dzień Jabłka

29 września 2021
Światowy Dzień Jabłka

Jabłka to jedne z najpopularniejszych owoców na świecie. 28 września obchodzimy Światowy Dzień Jabłka. Przy tej okazji warto przypomnieć, że Polska jest największym producentem tych owoców w Europie, a ich wysoka jakość jest cenioina przez konsumentów na całym świecie.

Polska jest największym producentem jabłek w Unii Europejskiej. Wg szacunków GUS, w naszym kraju zebrano w zeszłym roku ok 3,4 mln ton tych owoców. Polskie jabłka są doceniane na całym świecie również ze wzgledu na unikatowy smak. Jaki jest ich sekret? Na efekt końcowy uprawy jabłek, czyli smak, wygląd i strukturę owocu ma wpływ bardzo wiele, pozornie nieistotnych czynników. Zdaniem naszych rodzimych sadowników, kluczem do sukcesu jest klimat. Występujące w Polsce różnice temperatur między ciepłymi dniami i chłodnymi nocami sprawiają, że polskie owoce uzyskują unikalny, głęboki smak. Jabłka, to nasz prawdziwy hit eksportowy i jeden z symboli polskiego rolnictwa za granicą. Warto doceniać je przez cały rok.

Bardzo ważne jest, aby konsumenci poszerzali swoją wiedzę o polskich jabłkach, których najwyższa jakość, smak i niezastąpione wartości odżywcze sprawiają, że nasi producenci należą do absolutnej światowej czołówki. Dietetycy od lat przekonują do codziennego spożywania krajowych owoców, ze wzgledu na ich wyjątkowe walory odzywcze. Światowy Dzien Jabłka to świetna okazja do świętowania, gdyż polskie jabłka to prawdziwy skarb.

Polskie jabłka uzyskały wsparcie promocyjne w ramach kampanii CuTE: Kultywowanie smaku Europy prowadzonej w latach 2019-2021 przez FruitVegetablesEUROPE (EUCOFEL) – Europejskie Stowarzyszenie Handlu Owocami i Warzywami. Ma ona na celu zmotywowanie Europejczyków do zmiany swoich nawyków konsumpcyjnych i prowadzenia bardziej zdrowego stylu życia. Polskie jabłka są jednym z głównych promowanych w kampanii produktów. Polskim partnerem projektu jest Krajowy Związek Grup Producentów Owoców i Warzyw (KZGPOiW).
Projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej.
Więcej informacji o kampanii dostępnych jest w oficjalnym serwisie projektu, prowadzonym również w języku polskim: https://www.fruitvegetableseurope.eu oraz
na Facebooku https://www.facebook.com/CultivatingtheTasteofEurope i Instagramie https://www.instagram.com/fruitvegetableseurope/

Biuro Prasowe BRANDMATES


POWIĄZANE

Przedwczoraj Donald Tusk wyprosił ministra rolnictwa, Czesława Siekierskiego z p...

Rosselchoznadzor zwrócił się do państwowej komisji inspekcji kompleksu rolno-prz...

Już 97 proc. Polaków deklaruje, że segreguje odpady – wynika z badania SW Resear...


Komentarze

Bądź na bieżąco

Zapisz się do newslettera

Każdego dnia najnowsze artykuły, ostatnie ogłoszenia, najświeższe komentarze, ostatnie posty z forum

Najpopularniejsze tematy

gospodarkapracaprzetargi
Nowy PPR (stopka)
Jestesmy w spolecznosciach:
Zgłoś uwagę