Sezon zbioru owoców jagodowych to czas budowania spożycia wewnętrznego i kreowania rynku. Przemyślana promocja jest inwestycją, która pomoże plantatorom podejmować decyzje produkcyjne, w tym związane z zakładaniem nowych plantacji i zmianą profilu produkcji.
Problemem jest spożycie wewnętrzne. Tu dobrym przykładem jest borówka, ponieważ znakomita część produkcji polskiej borówki jest eksportowana do wielu krajów świata, a spożycie wewnętrzne jest niskie w porównaniu z Anglią czy Stanami Zjednoczonymi
- mówi Krzysztof Krupa z firmy Syngenta.
Dla producentów owoców jagodowych czy w ogóle owoców, największym wyzwaniem to jest znalezienie się na rynku w przyszłości
– mówi Witold Boguta, Prezes Krajowego Związku Grup Producentów Owoców i Warzyw.
Kampanię „Czas na polskie superowoce!” realizuje KZGPOiW. Partnerami Związku są Stowarzyszenie Plantatorów Borówki Amerykańskiej, Stowarzyszenie Plantatorów Truskawki, Krajowe Stowarzyszenie Plantatorów Czarnych Porzeczek oraz Stowarzyszenie Plantatorów MiniKiwi. Projekt jest realizowany we współpracy z Krajowym Zrzeszeniem Plantatorów Aronii ARONIA POLSKA i Stowarzyszeniem Plantatorów Jagody Kamczackiej. Partnerem merytorycznym jest Fundacja Promocji Polskiej Borówki.
Opracowanie sfinansowano ze środków Funduszu Promocji Owoców i Warzyw w ramach realizacji przez Krajowy Związek Grup Producentów Owoców i Warzyw kampanii „Czas na polskie superowoce!”.
Krajowy Związek Grup Producentów Owoców i Warzyw