biogaz_09_2025
biogaz, biometan, biopaliwa_ptak 2025

Supermarket Trade Show 2016, Tokio

16 lutego 2016

W dniach 10-12 lutego 2016 r., w ramach realizacji działań promujących polskie artykuły rolno-spożywcze na rynkach zagranicznych, Agencja Rynku Rolnego, przy współpracy z Wydziałem Promocji Handlu i Inwestycji Ambasady RP w Tokio, zorganizowała stoisko narodowe podczas 50 edycji  targów Supermarket Trade Show w Tokio.

Targi spożywcze SMTS to najbardziej profesjonalna i ściśle nastawiona na nawiązywanie kontaktów biznesowych z japońskimi importerami, sieciami dystrybucyjnymi i pośrednikami handlowymi impreza targowa, skierowana przede wszystkim do firm rodzimych i zagranicznych, których produkty są jeszcze mało rozpoznawalne na japońskim rynku, bądź dopiero starają się pozyskać japońskiego importera w Japonii. SMTS cieszą się rosnącym z roku na rok zainteresowaniem.

Swoją ofertę na polskim stoisku przedstawiali przedstawiciele polskich firm reprezentujących branże: słodyczy, owoców i warzyw oraz przetworów owocowo-warzywnych, mięsną, mleczarską, produktów zbożowych, alkoholi oraz napojów.

W ramach przybliżenia uczestnikom specyfiki rynku japońskiego zorganizowane zostało w dniu 9 lutego w siedzibie Wydziału Promocji Handlu i Inwestycji spotkanie, podczas którego Pani Eliza Klonowska-Siwak - Radca WPHI w Tokio zaprezentowała podobieństwa i różnice w kulturze biznesowej obu krajów, praktyczne wskazówki dotyczące zasad i zwyczajów handlowych funkcjonujących na rynku japońskim oraz sposobów wejścia z produktami polskimi na rynek japoński.

W dniu 10 lutego 2016 r. polskie stoisko na SMTS odwiedził Podsekretarz Stanu w Ministerstwie Rolnictwa i Rozwoju Wsi, pan Rafał Romanowski wraz z delegacją towarzyszącą i Ambasadorem RP w Tokio, p. Cyrylem Kozaczewskim.

Przedstawiciele polskich firm mieli także możliwość praktycznego rozpoznania asortymentu produktów oraz cen na rynku japońskim, poprzez udział w objeździe po punktach sprzedaży detalicznej. Tzw. Store-Check stanowił dobrą okazję do zapoznania się z produktami konkurencji na rynku japońskim oraz zaznajomienia się z upodobaniami japońskich konsumentów.

ARR


POWIĄZANE

W obliczu dynamicznych zmian na rynku surowców roślinnych, sektor paszowy w Euro...

W sezonie 2024/25 Unia Europejska wyłania się jako kluczowy światowy importer śr...

Lato w polu nie zna odpoczynku. To czas intensywnej pracy, gdy każda godzina ma ...


Komentarze

Bądź na bieżąco

Zapisz się do newslettera

Każdego dnia najnowsze artykuły, ostatnie ogłoszenia, najświeższe komentarze, ostatnie posty z forum

Najpopularniejsze tematy

gospodarkapracaprzetargi
Nowy PPR (stopka)Pracuj.pl
Jestesmy w spolecznosciach:
Zgłoś uwagę