Zamieszanie wokół ustawy OZE utrzymuje klimat niepewności wokół tematu odnawialnych źródeł energii. Tymczasem do inwestycji w panele słoneczne przekonuje Polaków DUON, który jako pierwszy sprzedawca energii w Polsce wprowadza darmowe audyty fotowoltaiczne.
– W ostatnim czasie wokół fotowoltaiki panuje olbrzymi chaos. Wciąż nie wiadomo, jak docelowo ma wyglądać rządowy system wsparcia dla osób, które zdecydują się zainwestować w zakup paneli słonecznych. W dodatku, program Prosument nie działa tak, jak tego oczekiwano. Ta sytuacja nie sprzyja temu, aby w Polsce zapanowała moda na energię ze słońca. – mówi Krzysztof Noga – Prezes Zarządu DUON Marketing and Trading S.A.
Chcąc zmienić ten stan rzeczy, firma wprowadza darmowe audyty fotowoltaiczne dla wszystkich chętnych. Będą one przeprowadzone przez zatrudnionych w spółce audytorów.
– Nasi pracownicy wspólnie z odbiorcami ustalą powierzchnię dachu, jego lokalizację i kąt nachylenia, czyli wszystkie parametry oceniające potencjał do produkcji energii ze słońca. Co ważne, audyt uzupełni analiza dostępnych na rynku programów wsparcia ekologicznych źródeł energii. Odbiorca otrzyma informację o opłacalności inwestycji w razie skorzystania z programu Prosument, Taryf Gwarantowanych lub w przypadku, gdy żaden system wsparcia nie byłby dostępny. Wynikiem audytu będzie szczegółowy raport, dzięki któremu klient dowie się, ile zarobi na energii ze słońca. – podkreśla Krzysztof Noga.
Chcąc dotrzeć do jak największej liczby osób, DUON wprowadził możliwość przeprowadzenia audytu także w weekend. Choć spółka nie planuje wprowadzenia do swojej oferty instalacji fotowoltaicznych, niewykluczone, że wkrótce się to zmieni.
– Wierzymy w rozwój energetyki prosumenckiej, bo jej beneficjentem jest w pierwszej kolejności człowiek. Obecne zamieszanie w obszarze źródeł rozproszonych jest zjawiskiem zrozumiałym – w mojej ocenie jesteśmy świadkami rewolucji w energetyce. Może ona sprawić, że bezpieczeństwo energetyczne gospodarstw domowych nie będzie już tak zcentralizowane i drogie. Tymczasem DUON nierzadko dawał swoją strategią produktową impuls do zmian na rynku. Wierzę, że w tym wypadku jest podobnie i znów dostarczymy wartości daleko wykraczających poza oszczędność pieniędzy. – zapowiada Prezes Zarządu DUON Marketing and Trading S.A.
Newseria Biznes