MERCOSUR1
TSW_XV_2025

Śląskie/ Edukacyjna kampania o wodzie pod hasłem "300 H2O Lubię to!"

20 czerwca 2017
Śląskie/ Edukacyjna kampania o wodzie pod hasłem "300 H2O Lubię to!"

"300 H2O Lubię to!" – pod takim hasłem rozpoczęła się we wtorek w Katowicach kampania edukacyjno-informacyjna Górnośląskiego Przedsiębiorstwa Wodociągów. Do jesieni dzieci będą mogły m.in. brać udział w interaktywnych lekcjach o wodzie oraz zwiedzać stacje jej uzdatniania.

Akcja ma podnieść świadomość społeczeństwa – zwłaszcza dzieci i młodzieży – dotyczącą ochrony wód oraz racjonalnego gospodarowania zasobami wodnymi.

Prezes Górnośląskiego Przedsiębiorstwa Wodociągów (GPW) w Katowicach Łukasz Czopik podkreślił, że akcja "300 H2O Lubię to!" jest pokłosiem prowadzonych tam już od jakiegoś czasu lekcji m.in. o funkcjonowaniu Przedsiębiorstwa czy o tym, skąd się bierze woda w śląskich kranach.

"Zaczęło się bardzo niepozornie - od gromadki kilku uczniów, ale chętnych ciągle przybywało. Z czasem zainteresowanie szkół przeszło nasze najśmielsze oczekiwania – mamy kilkadziesiąt placówek, tysiące już uczniów i nauczycieli, a ta śnieżna kula nadal się toczy. Dlatego dzisiaj zaczynamy nowy etap tej wodnej edukacji" – podkreślił Czopik.

Kampania potrwa do jesieni. W jej ramach odbywać się będą m.in. interaktywne lekcje o wodzie. "To są lekcje nietypowe – zwykle plenerowe, ze sprzętem, gdzie podręczniki odgrywają rolę drugorzędną; eksperymentujemy, pokazujemy oblicze wody w różnych stanach skupienia, pokazujemy, jak istotne jest to, by o wodę dbać. Są to też interaktywne spacery po stacjach uzdatniania wody, pikniki, happeningi i spotkania, również z artystami" – tłumaczył prezes.

Zaplanowano też warsztaty dziennikarskie oraz wiele konkursów, m.in. z wiedzy o tym, jak oszczędzać wodę. Z myślą o najmłodszych wydano też edukacyjną broszurę "Ekoporadnik. Przygoda z wodą". Znalazło się w niej wiele ciekawostek związanych z wodą i ekologią, którym towarzyszą różnego rodzaju zadania – ich rozwiązania można następnie przesłać do GPW, a wybrani przez komisję autorzy zostaną nagrodzeni.

Czopik dodał, że kampania skierowana jest nie tylko do uczniów i nauczycieli ze szkół współpracujących już z GPW, ale do wszystkich zainteresowanych. "Nie jest to zamknięta lista, wszystkich chętnych zapraszamy do kontaktu" – podkreślił prezes.

Akcja potrwa do jesieni, jednak prezes zapowiedział już kolejne odsłony tego typu działań edukacyjnych.

Współorganizatorem kampanii jest "Dziennik Zachodni".

Akcja została dofinansowana ze środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Katowicach.

(PAP)


POWIĄZANE

W ostatnich latach przemysł rozrywkowy w Polsce przechodzi dynamiczne zmiany. Dz...

W dzisiejszym świecie, w którym technologia jest nieodłącznym elementem życia co...

W dzisiejszym świecie zmiany w gospodarce zachodzą w zastraszającym tempie. Prze...


Komentarze

Bądź na bieżąco

Zapisz się do newslettera

Każdego dnia najnowsze artykuły, ostatnie ogłoszenia, najświeższe komentarze, ostatnie posty z forum

Najpopularniejsze tematy

gospodarkapracaprzetargi
Nowy PPR (stopka)Pracuj.pl
Jestesmy w spolecznosciach:
Zgłoś uwagę