Marki własne są dużą szansą zwłaszcza dla tych producentów, których wyroby są nierozpoznawalne na zagranicznych półkach.
Międzynarodowe sieci handlowe umożliwiają bowiem ekspansję zagraniczną polskich firm mleczarskich w krajach, w których samodzielnie ciężko byłoby im zaistnieć. A to z kolei pozwala rozwijać i powiększać udziały rynkowe. Wbrew upowszechnionej opinii o jednostronnej dominacji sieci handlowych i niekorzystnych ocenach efektów produkcji wyrobów pod markami sieci, nie podzielam tak jednoznacznych opinii. Sertop współpracuje z kilkoma odbiorcami na tej płaszczyźnie z pozytywnym rezultatem. Kluczowe jest jednak partnerstwo we współpracy między właścicielami marek a wykonawcami i umiejętność wypracowania efektywnych więzi kooperacyjnych.
Czy marki własne są w stanie konkurować z markowymi produktami? Zdecydowanie tak! Zwłaszcza z wyrobami, których cena jest przewartościowana i które nie gwarantują klientowi unikalnej jakości.
Biuro prasowe SERTOP / Jan Gaweł Prezes Zarządu Sertop Sp. z o.o.