Program „Mamy kota na punkcie mleka” zaprasza do kolejnego konkursu, który rozpoczął się 5 maja. Uczniowie klas I-III szkół podstawowych, które zgłosiły się do programu, mogą już brać udział w konkursie „To co z mleka chętnie jemy i fotografujemy”. Naprawdę warto do niego przystąpić, bo zarówno na uczniów jak i nauczycieli czekają atrakcyjne nagrody.
Uczestnicy konkursu, będą mieli za zadanie przygotować mleczną lub opartą na nabiale potrawę, w której mleko albo jego produkty odgrywają główną rolę. Następnie muszą swoje dzieło sfotografować, a opis wykonanego dania, np. przepis czy sugestie podania, przedstawić w formie plastycznej. Zdjęcie potrawy i skan pracy plastycznej trzeba przesłać za pośrednictwem szkoły w formie cyfrowej (np. skanu) na adres mleko@landbrand.pl. W tytule maila należy wpisać – „To co z mleka chętnie jemy i fotografujemy”, a w treści imię i nazwisko uczestnika, oznaczenie szkoły, klasy oraz nazwisko wychowawcy.
Na prace konkursowe czekamy do 5 czerwca br. do godz. 23:59:59. Autorzy pięciu najlepszych otrzymają bardzo atrakcyjne nagrody.
Nagrody organizator przewidział też dla nauczycieli, którzy nadeślą największa liczbę prac plastycznych.
Celem projektu „Mamy kota na punkcie mleka” jest wzmocnienie pozytywnego wizerunku mleka i produktów mlecznych pochodzących z Polski. Dzięki ciekawej formie komunikacji dzieci mają okazję przekonać się jakie korzyści niesie wprowadzanie mleka i jego przetworów do codziennej diety. Do programu można się jeszcze zgłaszać. Wystarczy wejść na stronę www.kochammleko.pl i wypełnić formularz zgłoszeniowy zmieszczony w zakładce „Dołącz do nas”.
Pamiętajmy, że mleko i produkty mleczne zajmują bardzo ważne miejsce w piramidzie żywieniowej. Nie może ich zabraknąć w diecie dziecka, bo mają składniki niezbędne do rozwoju młodego człowieka. Dzieci w wieku szkolnym powinny wypi-jać od 3 do 4 szklanek dziennie lub stosować zamienniki w postaci jogurtu, kefiru, maślanki, serów twarogowych lub żółtych.
Program Mamy kota na punkcie mleka jest sfinansowany z Funduszu Promocji Mleka i prowadzony przez Polską Izbę Mleka we współpracy z Polską Federacją Hodowców Bydła i Producentów Mleka.
Biuro Prasowe Kampanii Mamy kota na punkcie mleka