Kampania „Dobre Zboże Wiele może. #Czerp ze zboża” została zainicjowana przez Stowarzyszenie Producentów Produktów Zbożowych (SPPZ) w 2021 roku. W kwietniu 2022 r. rusza już jej druga edycja. Głównym celem działań jest edukacja konsumentów na temat produktów zbożowych, w tym kasz i płatków. Za działania mediowe po raz kolejny odpowiada agencja PR Hub.
Głównym celem kampanii, niezmiennie pozostaje popularyzacja wśród konsumentów wiedzy o zbożach oraz produktach, które z nich powstają. Organizatorzy chcą edukować nie tylko na temat właściwości tej grupy produktów, ale także zwracać uwagę na ich wartość odżywczą oraz ich wpływ na zdrowie człowieka. Wizytówką kampanii niezmiennie pozostaje strona internetowa www.dobrezboze.pl, na której pojawiają się zarówno treści merytoryczne oparte na najnowszych badaniach naukowych, ale także różne ciekawostki na temat kasz i płatków. Z kampanią współpracują eksperci z dziedziny zdrowia i żywienia człowieka.
Za całościową realizację kampanii po raz kolejny odpowiada agencja PR Hub, która będzie zajmować się działaniami z zakresu media relations, prowadzeniem mediów społecznościowych kampanii, influencer marketingiem oraz innymi przewidzianymi działaniami mediowymi.
Stowarzyszenie Producentów Produktów Zbożowych (SPPZ) to organizacja non-profit, która zrzesza producentów produktów zbożowych – w szczególności kasz i płatków. Stowarzyszanie działa na rzecz ochrony środowiska i zdrowia oraz rozwoju nowych technologii w zakresie produkcji oraz przetwórstwa produktów zbożowych, przyjaznych środowisku i zdrowiu. Jednym ze strategicznych obszarów działalności jest podejmowanie inicjatyw edukacyjnych, mających na celu rzetelne informowanie opinii publicznej o jakości i właściwościach prozdrowotnych produktów zbożowych.
W trosce o konsumentów Stowarzyszenie dokłada starań, aby nieustannie zapewniać wysoką jakość produktów na rynku. Współpracować będzie również z instytucjami państwowymi, naukowymi, laboratoriami badawczymi, dostawcami surowców.
Firmy członkowskie i założycielskie Stowarzyszenia: Cenos Sp. z o.o., Kupiec Sp. z o. o., Lestello Sp. z o.o., Melvit S.A., Rol-Ryż Sp. z o.o., Sawex Foods Sp. z o.o., Soligrano Sp. z o.o. Sp. k., Sonko Sp. z o.o.
Biuro prasowe kampanii „Dobre zboże wiele może. #CzerpZeZboża”