Różnie zachowują się rynki rolne w świecie, a i też zmieniają się przepisy prawa żywnościowego, handlu, importu i eksportu w poszczególnych krajach. Poniżej prezentujemy wybrane, najciekawsze dane ze światowego rynku obrotu ratykukułami rolnymi, które pochodzą z ostatniego raportu opracowanego opracowanego przez amerykański Foreign Agricultural Service (FAS), który łączy amerykańskie rolnictwo ze światem, aby zwiększyć możliwości eksportowe i globalne bezpieczeństwo żywnościowe. FAS to Departament Zagraniczny Rolnictwa w U.S. Department of Agriculture's (USDA) czyli Departamencie Rolnictwa Stanów Zjednoczonych.
Algieria: Prognoza dotycząca zboża i paszy
Na rok 2022/23 Post utrzymuje prognozę produkcji pszenicy na poziomie 3,3 miliona ton metrycznych (MMT), a jęczmienia na poziomie 1,2 miliona ton. Post prognozuje import jęczmienia w MY 2022/23 na poziomie 772 tys. ton, zgodnie z wielkością importu obserwowaną w zeszłym roku. Prognoza po imporcie pszenicy jest zgodna z wartością USDA na poziomie 8,2 mln ton. Post przewiduje, że dostawy z półkuli południowej zrekompensują niektóre niedobory w dostawach z Europy i Meksyku, na podstawie raportów handlowców.
Birma: Podaż i popyt na produkcję kukurydzy w Birmie
FAS Rangoon prognozuje spadek produkcji kukurydzy w Birmie z powodu rosnących kosztów produkcji, niestabilnych warunków bezpieczeństwa na niektórych obszarach produkcyjnych oraz niesprzyjającej pogody, zwłaszcza w stanie Shan. Krajowe spożycie pasz w roku gospodarczym (MY) 2022/23 będzie wyższe niż w roku poprzednim, ale nadal poniżej średniego spożycia przed pandemią. Ceny kukurydzy podlegały wahaniom w 2022 r. ze względu na zmiany w polityce handlowej, ograniczenia w eksporcie oraz zmiany w zarządzaniu walutami. Chiny zatwierdziły rejestrację 87 birmańskich firm w celu oficjalnego eksportu kukurydzy do Chin. FAS Rangoon prognozuje, że eksport kukurydzy z Birmy wzrośnie w MY 2023/24 przy oczekiwaniu silnego popytu ze strony Chin, Tajlandii, Wietnamu i Filipin.
Hong Kong: Hong Kong Wonton - Tom 3 Wydanie 3
Małe wiadomości lokalne, raporty z postów i podsumowania działań zapakowane przez ATO Hong Kong. W tym numerze: Konsumenci z Hongkongu świętują święta z owocami morza z Alaski; Kontrakty gospodarcze Hongkongu w 2022 r., ale spodziewane jest stopniowe ożywienie; Wydatki na Riving w Hong Kongu i Makau po ponownym otwarciu granic; Boom turystyczny w Makau podczas świąt chińskiego Nowego Roku; Wznowienie jedzenia, picia i opiekania bez masek w Hongkongu; Biznes Nowego Roku Księżycowego w restauracjach w Hong Kongu osiąga 90 procent poziomów sprzed COVID; Gwałtowny wzrost zamówień cateringowych w Hongkongu w okresie świątecznym; Wzrost przychodów z gier hazardowych w Makau wraz z ponownym otwarciem granic; Hongkong zajmuje drugie miejsce w rankingu najbardziej preferowanych miejsc ekspansji handlu detalicznego w Azji; Hongkong zakazuje produktów CBD od 1 lutego.
Hongkong: Odnowienie rynku napojów spirytusowych w Hongkongu
W 2022 roku Hongkong był dziesiątym co do wielkości importerem napojów spirytusowych na świecie, a globalny import wzrósł o 7 procent rok do roku i wyniósł 502 miliony dolarów. W latach 2020-2021 import i krajowa sprzedaż napojów spirytusowych w Hongkongu zostały poważnie utrudnione przez pandemię COVID-19, ponieważ większość restauracji, pubów i barów była zamknięta z powodu restrykcyjnych restrykcji kulinarnych, dystansu społecznego i ograniczeń w podróżowaniu. Jednak wraz z poprawą lokalnej sytuacji związanej z pandemią Hongkong zniósł ograniczenia dotyczące spożywania posiłków i podróżowania. W rezultacie Hongkong ma powitać powrót wielomilionowych gości z zagranicy i lokalnych konsumentów, aby cieszyć się wyśmienitym jedzeniem i napojami spirytusowymi. Oczekuje się, że roczne krajowe wyroby spirytusowe w 2022 r. wzrosną do 436 mln USD, co stanowi poprawę o 18 procent w stosunku do sprzedaży w 2021 r. Oczekuje się, że sprzedaż krajowa będzie nadal rosnąć i wzrośnie do 503 mln USD do 2026 r.
Indie: Używanie nowych gadżetów mediów społecznościowych do pieczenia ze smakiem Ameryki
Indie są drugą co do wielkości bazą użytkowników mediów społecznościowych na świecie i zapewniają znaczące możliwości wprowadzania na rynek amerykańskiej żywności i składników. Od 24 listopada do 31 grudnia 2022 r. Foreign Agricultural Service w New Delhi (FAS New Delhi) prowadziła internetową działalność promocyjną z indyjskim szefem kuchni Deebą Rajpalem, aby wzbudzić entuzjazm i popyt na amerykańskie składniki do pieczenia w okresie świątecznym w Indiach. Pod hasłem „Piec ze smakiem Ameryki” FAS New Delhi i szef kuchni Rajpal zademonstrowali, w jaki sposób amerykańskie składniki można wykorzystać we współczesnych przepisach świątecznych, w tym orzechy oraz świeże i suszone owoce. Pięć opublikowanych filmów z przepisami na wiodących indyjskich kanałach mediów społecznościowych przyniosło łącznie cztery miliony wyświetleń i 160 000 „polubień” na platformach, co jeszcze bardziej zwiększyło zaufanie do marki „Taste of America” i wzmocniło pozytywne zachowania konsumentów.
Indonezja: Aktualizacja nasion oleistych i produktów
Oczekuje się, że zużycie oleju palmowego w Indonezji 2022/23 wzrośnie do 19,4 miliona ton metrycznych (MMT) w wyniku zwiększonego wykorzystania do produkcji biodiesla, ponieważ rząd Indonezji (GOI) wprowadza wyższe wskaźniki mieszania w ramach obowiązkowego programu mieszania biodiesla na 2023 r. Rząd Indonezji rozważa przedłużenie programu subsydiowania nasion soi do 2023 r., co nadal miałoby wpływ na rynek nasion soi.