Jak podaje amerykańska firma JUST, jej nowatorski produkt JUST Egg – oparta na roślinach alternatywa dla jaj tradycyjnych – z sukcesem podbija rynek jaj płynnych.
Just Egg okazał się najlepiej sprzedającym produktem w kategorii jaj płynnych w „naturalnych” sklepach detalicznych i drugim najlepiej sprzedającym się zamiennikiem jaj w konwencjonalnych sklepach spożywczych.
JUST została założona w 2011 roku i pozyskała już 220 milionów dolarów od inwestorów. Rozwija się nie tylko w Stanach Zjednoczonych. Obecna jest już na rynkach azjatyckich. Niedawno Amerykanie ruszyli na podbój rynku w Chinach, pojawiając się ze swoją ofertą w sektorze e - commerce, sklepach detalicznych i punktach gastronomicznych. Nie zapomniano też o Europie.
Innowacyjnym projektem zainteresowała się już włoska Grupa Eurovo –wiodący producent i dystrybutor pasteryzowanych, suszonych jaj oraz niemiecki gigant mięsny Grupa PHW. Produkt ma zaistnieć w Europie w czwartym kwartale 2019 roku.
Krajowa Izba Producentów Drobiu i Pasz