Systematycznie informujemy o dynamicznym rozwoju amerykańskiej firmy JUST (wcześniej Hampton Creek), która produkuje roślinne alternatywy dla jaj z myślą o klientach detalicznych. Ostatnim krokiem tego przedsiębiorstwa jest podjęcie działań, które mają podbić rynek europejski. Firma JUST podpisała właśnie umowę z Eurovo Group, która jest jednym z wiodących europejskich dystrybutorów pakowanych, pasteryzowanych oraz suszonych jaj.
Amerykanie liczą, że dzięki współpracy z Eurovo trafią do niemal wszystkich krajów europejskich i to nie do niszowych odbiorców lecz do masowego klienta. Produkty zastępujące jaja będą dostępne także w sieci Eurovo, która dedykowana jest sektorowi gastronomicznemu. Przypomnijmy, że JUST sprzedaje pakowany w plastikowe butelki (podobne do opakowań majonezu) płyn roślinny, z którego – po wlaniu na patelnię – można przyrządzić „jajecznicę”, która wygląda i smakuje niemal tak samo jak prawdziwa.
Analitycy podkreślają, że współpraca jednego z największych graczy na europejskim rynku jaj z konkurencją eliminującą jaja z rynku wygląda „nieortodoksyjnie”.
Generalnie jednak chwalą posunięcie Eurovo jako dalekowzroczne oraz gwarantujące firmie kontrolę nad przyszłym rozwojem rynku, co pozwoli albo na zwiększenie ekspansji albo na redukcję ryzyka.
Krajowa Izba Producentów Drobiu i Pasz