Firma Tyson Foods – jedna z największych na świecie firm spożywczych i lider w produkcji białka, wchodzi na rynek Azji i Pacyfiku z innowacyjnymi produktami roślinnymi.
Nowa linia produktów roślinnych pojawiła się po raz pierwszy na rozwijającym się rynku azjatyckim, najpierw trafi na rynek detaliczny, a w późniejszym czasie ma zaistnieć w gastronomii. Roślinne alternatywy dla mięsa cały czas zyskują na popularności wśród azjatyckich konsumentów, a trend ten przyspieszył podczas pandemii.
Prezes Tyson Foods wyraził opinię, że rynek Azji i Pacyfiku w naturalny sposób pasuje do tej kategorii produktów z uwagi na zakorzenienie w azjatyckiej kulturze wykorzystanie składników roślinnych na bazie, których są one pozyskiwane. Pierwsze produkty wprowadzane są na rynku Malezji.
Strategia rozwoju Tyson Foods uwzględnia zaangażowanie w poszerzenie portfolio o produkty roślinne w regionie Azji, ponieważ spożycie wszelkiego rodzaju białka w tej części świata nadal rośnie, co pozwoli firmie być liderem we wszystkich rodzajach białek. Polityka Tyson Foods uwzględnia zasadę, aby białko było bardziej dostępne i przystępne cenowo dla większej liczby ludzi na całym świecie. Tyson liczy na odniesienie podobnego sukcesu jak w USA.
KIPDiP