Kawa z żołędzi taka, jaką pijał Fryderyk Chopin, ręcznie robione sery, bezalkoholowe piwo z żeń-szeniem, napoje przygotowywane we współpracy z naukowcami z politechniki czy pstrąg, który trafia na stoły gwiazdkowych polskich restauracji zachwyciły jurorów, którzy wybierali spośród ponad 160. zgłoszeń. Produkty o wyjątkowej jakości i innowacyjności, oparte na oryginalnych recepturach, oraz przedsiębiorstwa i wydarzenia, które wyprzedzają konkurencję, a także te, które wspierają pozytywne zmiany, zostały uhonorowane podczas uroczystej gali wieńczącej pierwszy dzień Forum Rynku Spożywczego i Handlu. Wydarzenie odbywa się w dniach 6-7 listopada br. w hotelu Sheraton Grand Warsaw.
Forum Rynku Spożywczego i Handlu to prestiżowe wydarzenie, które stanowi przestrzeń spotkań dla czołowych producentów, dostawców oraz liderów w branżach handlowej, spożywczej i HoReCa, a także ważnych przedstawicieli organizacji branżowych i otoczenia biznesowego tego sektora. Podczas tegorocznej, 16. edycji forum, odbywającej się pod hasłem „TrendsTalks", uczestnicy koncentrują się na szczegółowej analizie kluczowych trendów oraz przemian społecznych, gospodarczych i technologicznych, które wpływają na funkcjonowanie i rozwój przedsiębiorstw.
Podczas wieczornej gali, będącej zwieńczeniem pierwszego dnia wydarzenia, po raz 14. przyznano prestiżowe certyfikaty „Dobry Produkt" oraz nagrody „Food & Retail Awards".
Certyfikat „Dobry Produkt" jest wyróżnieniem przyznawanym najlepszym i najciekawszym produktom spożywczym, które charakteryzują się wyjątkową jakością i mają na celu ułatwienie konsumentom podejmowania wyborów podczas zakupów polskich marek.
Nagrody w pięciu kategoriach wręczyli Wojciech Kuśpik, prezes Grupy PTWP i Agata Jakóbczyk-Zielińska, dyrektor Departamentu Bankowości Korporacyjnej Crédit Agricole.
W nowej konkursowej kategorii Produkt marki własnej doceniono Kawę Żołędziową Chopin Piano Café, za którą nagrodzona została firma EKO-GIEŁDA. Nagrodę odebrali prezes Wojciech Głuch oraz Marta Kak, prokurent firmy.
W tej samej kategorii nagrodzona została firma Żabka Polska za swoje Smoothie Foodini. Certyfikat odebrał Piotr Rajewski, dyrektor handlowy marki.
Trzecim laureatem został Lewiatan Holding. Certyfikat odebrał prezes Robert Rękas, a nagrodę przyznano za serię produktów dla wegetarian – Vegelogy.
W kategorii Produkt wysokiej jakości uznanie zyskała firma Euroser Dairy Group za swój Ser Kozi w Plastrach Goat Farm. Wyróżnienie odebrała Paulina Westerby – brand manager.
Kolejną nagrodę w tej kategorii otrzymała marka Mowi Poland Sales za Łososia Wędzonego Na Zimno. Nagrodę odebrała Ulana Witkowska, Managing Director firmy.
Ostatnim zwycięzcą w kategorii Produkt wysokiej jakości została firma Trend Spirits. Wyróżnienie zostało przyznane za produkt Bohema Vodka 40%, a odebrał je Jan Łukasiak – prezes marki.
W kategorii Innowacyjny produkt, wyróżnienie otrzymał Browar Bóbr Limanowa za produkt BO BEER GRUIT BEER. Nagrodę odebrał Witold Franczak, dyrektor zarządzający.
Kolejnym laureatem została Rodzinna Palarnia Coffee & Sons. Certyfikat przyznano za Kawę Ziarnistą Chłodzoną Suchym Lodem. Wyróżnienie odebrał Daniel Ćwikła, założyciel firmy.
Nagrodę otrzymała również seria Queria – energia z dębu (orzeźwiające napoje z żołędzi w 4. nutach smakowych) marki EKO-GIEŁDA. Drugą tego wieczoru nagrodę odebrał Wojciech Głuch, prezes firmy.
W kategorii Produkt tradycyjny i regionalny wyróżnienie za Nalewkę HYĆKA przyznano firmie Izydorczyk Michał – „IZI". Nagrodę odebrał prezes Michał Izydorczyk.
Kolejnym zwycięzcą okazała się Spółdzielnia Mleczarska w Lisewie. Nagrodę za ręcznie robione Sery Podpuszczkowe Niedojrzewające odebrała Ewa Bartoszewska, kierownik ds. handlu i marketingu.
Ostatnim laureatem zostało Przedsiębiorstwo Inicjatyw Gospodarczych „Mixbud". Certyfikat przyznany za produkt o nazwie Brukowiec Warnijski (piernik z powidłami wypiekany tradycyjnie przed Bożym Narodzeniem i Wielkanocą) odebrała Katarzyna Capłap, współwłaścicielka firmy.
Wyróżnienie za produkt Bułeczki BAOZI z Wieprzowiną i Kolendrą, w kategorii Produkty HoReCa, otrzymała firma BUCHCIK, a nagrodę odebrał Dariusz Tkocz, współwłaściciel firmy oraz dyrektor handlowy.
Drugim zwycięzcą zostało przedsiębiorstwo FARUTEX. Po nagrodę za Tort Bezowy z Kremem Simply Sweet zgłosił się koordynator kategorii pieczywo i ciasta, Tomasz Pięta.
Certyfikat za produkt Pstrąg Filet Łososiowy, otrzymała również firma Zielenica Gospodarstwo Rybackie. Wyróżnienie odebrała właścicielka marki, Anna Skowrońska.
Jako ostatni na scenie pojawił się podczas przyznawania certyfikatów ponownie dyrektor zarządzający Browaru Bóbr Limanowa. Pan Witold Franczak odebrał dodatkowe wyróżnienie za autorskie piwo gruid BO BEER GRUIT BEER – Nagrodę Internautów dla laureata wyłonionego w drodze głosowania czytelników Portalu Spożywczego.
Laureaci Dobrego Produktu 2023 zostali wybrani przez jury, w którego skład weszli: Magdalena Brzózka, redaktor prowadząca horecatrends.pl; Krzysztof Cybruch, CEO Food Hall Poland; Agata Jakóbczyk-Zielińska, dyrektor Departamentu Bankowości Korporacyjnej, Credit Agricole Bank Polska; Honorata Jarocka, analityk Mintel; Urszula Kłosiewicz-Górecka, Instytut Badań Rynku, Konsumpcji i Koniunktur; Edyta Kochlewska, redaktor naczelna dlahandlu.pl; Marcin Rudzik, CEO LokalnyRolnik.pl; Ola Lazar, ekspertka rynku foodtech; Szymon Mordasiewicz, Managing Director Consumer Panel Services GfK; Paulina Piwowarek, redaktor prowadząca, portalspozywczy.pl; Magdalena Twardokęs, dyrektor sektora Spożywczego i Agro w grupie PTWP oraz Andrzej Wojciechowicz, szef firmy doradczej FMCG Business Consulting.
Podczas drugiej części gali wręczone zostały nagrody Food & Retail Awards, honorujące tych, którzy przyczynili się do rozwoju i innowacji w sektorze spożywczym i handlu detalicznego. Nagrodzone firmy i wydarzenia w minionym roku wyróżniły się znacząco w polskim sektorze spożywczym. Cztery równorzędne nagrody wręczyli Wojciech Kuśpik, prezes Grupy PTWP i Magdalena Twardokęs, menadżerka sektora rolno-spożywczego Grupy PTWP, oraz Paulina Piwowarek i Magdalena Brzózka kierujące Portalem Spożywczym i HorecaTrends.pl.
Nagrodę za udowadnianie od lat, że można być znanym jednocześnie z tradycyjności i innowacyjności, otrzymała marka Lotte Wedel.
W ponad 170-letniej historii jeden z czołowych producentów słodyczy w Polsce udowodnił, że nowatorskie rozwiązania można z powodzeniem łączyć z recepturami sprzed lat i wartościami, jakimi przedsiębiorstwo kieruje się od początku działalności. Dowodem może być chociażby to, że kultowy produkt, jakim jest Ptasie Mleczko, do dziś jest w portfolio marki Wedel. Oprócz nietypowych smaków i formatów dobrze znanych słodyczy, firma z powodzeniem próbuje swoich sił w nowej kategorii, jaką są lody. Statuetkę odebrał Krzysztof Bogacz, dyrektor marketingu firmy.
Wyróżnienie Food & Retail Awards trafiło również do Oshee Polska, a przyznano je za konsekwentne budowanie wartości polskich marek na globalnych rynkach – bo Grupa Oshee to nie tylko brand Oshee, ale również Sonko i Kinga Pienińska. Doceniono także odważne decyzje marketingowe i niestandardowe budowanie wizerunku brandów w oparciu o współpracę z najlepszymi polskimi sportowcami (Joanna Jędrzejczyk, Robert Lewandowski, Iga Świątek) i ludźmi ze świata sztuki (raper Mata). Nagrodę odebrał Błażej Wilamowski, członek zarządu i dyrektor komercyjny marki.
Nagroda trafiła również do marki Biedronka, za bycie liderem rynkowym, który konsekwentnie wyznacza kierunki transformacji i kształtuje rynek handlowy w Polsce. Pod uwagę wzięto także trafne identyfikowanie potrzeb konsumentów i oferowanie rozwiązań, które dzięki skali firmy stają się powszechnie dostępnymi usługami wzmacniającymi takie dziedziny jak elektromobilność: stacje ładowarek do aut elektrycznych, płatności: usługi cashback, czy zagospodarowanie odpadów: aplikacja Sorteusz. Za nagrodę w imieniu zespołu dziękował członek zarządu, Pan Marcin Ładak.
Ostatnim z laureatów okazała się być firma Citronex za sukcesywne umacnianie pozycji na rynku świeżych owoców i warzyw. Spółka jest jednym
z największych w Polsce importerów bananów, prowadząc swoje dojrzewalnie w Zgorzelcu, Pruszczu Gdańskim oraz rumuńskim Timisoarze, gdzie od kilku lat rozwija działalność. Citronex jest również czołowym producentem pomidorów szklarniowych w Polsce. Nowoczesne szklarnie o powierzchni ponad 60 ha znajdują się w Siechnicach koło Wrocławia oraz w Bogatyni. Wkrótce ruszy także duża szklarnia w Ryczywole na Mazowszu. Plany rozwoju spółki w segmencie pomidorowym obejmują też Rumunię, gdzie toczy się budowa szklarni za około 25 mln euro. Wyróżnienie odebrał wraz z współpracownikami Rafał Zarzecki, prezes zarządu firmy.
Forum Rynku Spożywczego i Handlu to doroczna okazja do spotkań i dyskusji w gronie przedstawicieli największych firm sektora spożywczego i HoReCa. Wydarzenie jest organizowane przez Grupę PTWP, wydawcę portalów dlahandlu.pl, horecatrends.pl, portalspozyczy.pl.
Zapraszamy do odwiedzenia strony i oglądania retransmisji tegorocznych sesji: https://www.frsih.pl/2023/pl/.
###
Informacje o Grupie PTWP
Polskie Towarzystwo Wspierania Przedsiębiorczości jest firmą działającą w obszarze zintegrowanych rozwiązań w zakresie komunikacji i nowych mediów, jej aktywność skupia się na rynku internetowym. Wydawca branżowych portali m.in.: wnp.pl, propertynews.pl, rynekzdrowia.pl, portalspozywczy.pl, dlahandlu.pl, portalsamorzadowy.pl, pulsHR.pl, farmer.pl oraz czasopism jak np. Magazyn Gospodarczy Nowy Przemysł.
Grupa PTWP zajmuje się organizacją kongresów, konferencji, seminariów i wydarzeń specjalnych na czele z Europejskim Kongresem Gospodarczym – European Economic Congress (EEC) – jedną z najbardziej prestiżowych imprez odbywających się w Europie Centralnej.
W skład Grupy PTWP wchodzi także spółka PTWP Event Center zarządzająca Międzynarodowym Centrum Kongresowym i Halą Widowiskowo-Sportową Spodek w Katowicach.
W kwietniu 2013 r. Grupa PTWP zadebiutowała na rynku NewConnect.
Polskie Towarzystwo Wspierania Przedsiębiorczości powstało w Katowicach w 1995 r.
Zapraszamy do odwiedzenia: www.ptwp.pl
oprac, e-mk ppr.pl