Ptak_Waw_CTR_2024
TSW_XV_2025

„Przechowuję, nie marnuję!” – Amica i Banki Żywności po raz kolejny zwracają uwagę na problem marnowania żywności

2 lipca 2019
„Przechowuję, nie marnuję!” – Amica i Banki Żywności po raz kolejny zwracają uwagę na problem marnowania żywności

Kilka ton kupowanej w Polsce żywności trafia co roku do koszy na śmieci. Spowodowane jest to przede wszystkim złym przechowywaniem produktów spożywczych. Dlatego Amica, producent lodówek wyposażonych w funkcje, które gwarantują, że w kuchni nic się nie zmarnuje, znów łączy siły z Bankami Żywności. Zapoczątkowana w ubiegłym roku kampania „Przechowuję, nie marnuję!” zwraca uwagę na ten problem i edukuje konsumentów, jak go zwalczyć.

Chleb, wędliny oraz warzywa i owoce to produkty, które Polacy wyrzucają najczęściej, ze względu na ich krótką datę przydatności do spożycia. Kluczem do przedłużenia ich świeżości jest odpowiednie przechowywanie. W tym celu Amica wyposażyła swoje lodówki w specjalne funkcje, które gwarantują, że w kuchni nic się nie zmarnuje. Specjalne filtry, regulatory poziomu wilgotności, odpowiednia cyrkulacja powietrza, pojemniki o obniżonej temperaturze - wszystko po to, aby zapewnić produktom jak najlepsze warunki i przedłużyć ich świeżość. Dzięki temu jedzenie zamiast w koszu na śmieci, ląduje na talerzu.

Zaplanowana na lipiec i sierpień kampania „Przechowuję, nie marnuję” poświęcona będzie edukacji i uświadamianiu problemu marnowania żywności w Polsce. Działania obejmą: kampanię online w wysokozasięgowych portalach oraz w mediach społecznościowych, artykuły w prasie poradnikowej i branżowej. Zaplanowana jest także długofalowa współpraca z Bankami Żywności i materiały POS w sklepach.

W ramach akcji przygotowano film produktowy „Grzegorz radzi” (w wersji trzydziesto- i czterominutowej), który dystrybuowany będzie na kanale YouTube marki, a także za pośrednictwem VOD. Spot pokazuje jak wykorzystać funkcje nowych lodówek Amica do odpowiedniego przechowywania i przedłużania świeżości produktów spożywczych. W kanałach social media (Facebook, Instagram) zaplanowano: posty produktowe, edukacyjne formaty video, współpracę z ambasadorką akcji Sylwią Majcher, warsztaty edukacyjno-kulinarne z blogerami. Na uwagę zasługują również liczne angażujące konkursy z  atrakcyjnymi nagrodami.

Amica wraz a Bankami Żywności przeprowadzi także akcję edukacyjną w szkołach. Na lata 2019/2020 zaplanowano program „EkoMisja Nie Marnuję”. Będzie to 400 lekcji o niemarnowaniu jedzenia dla 20 000 uczniów z 200 szkół podstawowych. W ramach akcji planowane jest także aktywne zaangażowanie 200 nauczycieli w ramach Szkolnych Klubów Niemarnowania

Agencją odpowiedzialną za koncept kreatywny, materiały graficzne i scenariusz spotu jest Agencja C108, natomiast  za zakup mediów do kampanii internetowej – Dom Mediowy Value Media.

Informacje o firmie

infowire.pl


POWIĄZANE

Główny Inspektorat Sanitarny wydaje coraz więcej ostrzeżeń publicznych dotyczący...

Wielu z nas zastanawia się nad tym, co mogą zrobić w swoim wolnym czasie, by móc...

Współczesny, dynamiczny świat z jednej strony ma wiele zalet, bo z roku na rok k...


Komentarze

Bądź na bieżąco

Zapisz się do newslettera

Każdego dnia najnowsze artykuły, ostatnie ogłoszenia, najświeższe komentarze, ostatnie posty z forum

Najpopularniejsze tematy

gospodarkapracaprzetargi
Nowy PPR (stopka)
Jestesmy w spolecznosciach:
Zgłoś uwagę