Kilka ton kupowanej w Polsce żywności trafia co roku do koszy na śmieci. Spowodowane jest to przede wszystkim złym przechowywaniem produktów spożywczych. Dlatego Amica, producent lodówek wyposażonych w funkcje, które gwarantują, że w kuchni nic się nie zmarnuje, znów łączy siły z Bankami Żywności. Zapoczątkowana w ubiegłym roku kampania „Przechowuję, nie marnuję!” zwraca uwagę na ten problem i edukuje konsumentów, jak go zwalczyć.
Chleb, wędliny oraz warzywa i owoce to produkty, które Polacy wyrzucają najczęściej, ze względu na ich krótką datę przydatności do spożycia. Kluczem do przedłużenia ich świeżości jest odpowiednie przechowywanie. W tym celu Amica wyposażyła swoje lodówki w specjalne funkcje, które gwarantują, że w kuchni nic się nie zmarnuje. Specjalne filtry, regulatory poziomu wilgotności, odpowiednia cyrkulacja powietrza, pojemniki o obniżonej temperaturze - wszystko po to, aby zapewnić produktom jak najlepsze warunki i przedłużyć ich świeżość. Dzięki temu jedzenie zamiast w koszu na śmieci, ląduje na talerzu.
Zaplanowana na lipiec i sierpień kampania „Przechowuję, nie marnuję” poświęcona będzie edukacji i uświadamianiu problemu marnowania żywności w Polsce. Działania obejmą: kampanię online w wysokozasięgowych portalach oraz w mediach społecznościowych, artykuły w prasie poradnikowej i branżowej. Zaplanowana jest także długofalowa współpraca z Bankami Żywności i materiały POS w sklepach.
W ramach akcji przygotowano film produktowy „Grzegorz radzi” (w wersji trzydziesto- i czterominutowej), który dystrybuowany będzie na kanale YouTube marki, a także za pośrednictwem VOD. Spot pokazuje jak wykorzystać funkcje nowych lodówek Amica do odpowiedniego przechowywania i przedłużania świeżości produktów spożywczych. W kanałach social media (Facebook, Instagram) zaplanowano: posty produktowe, edukacyjne formaty video, współpracę z ambasadorką akcji Sylwią Majcher, warsztaty edukacyjno-kulinarne z blogerami. Na uwagę zasługują również liczne angażujące konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.
Amica wraz a Bankami Żywności przeprowadzi także akcję edukacyjną w szkołach. Na lata 2019/2020 zaplanowano program „EkoMisja Nie Marnuję”. Będzie to 400 lekcji o niemarnowaniu jedzenia dla 20 000 uczniów z 200 szkół podstawowych. W ramach akcji planowane jest także aktywne zaangażowanie 200 nauczycieli w ramach Szkolnych Klubów Niemarnowania
Agencją odpowiedzialną za koncept kreatywny, materiały graficzne i scenariusz spotu jest Agencja C108, natomiast za zakup mediów do kampanii internetowej – Dom Mediowy Value Media.
Grupa Amica to największy producent sprzętu gospodarstwa domowego z centralą w Polsce. W ofercie posiada pełną gamę inteligentnych urządzeń dużego i małego AGD, wyróżniających się najnowszą technologią i nowoczesnym designem. Poprzez marki Amica, Gram, Hansa i CDA Grupa generuje ponad 70 procent przychodów na blisko 60 rynkach zagranicznych. W swojej fabryce we Wronkach, produkuje piekarniki do zabudowy, kuchnie gazowe i elektryczne oraz płyty grzejne. We Wronkach mieści się także nowoczesne centrum logistyczne i w pełni automatyczny magazyn wysokiego składowania. W Polsce zatrudnia ponad 2,5 tys. ludzi zapewniając pracownikom szereg benefitów – m.in. przedszkole i żłobek oraz dostęp do własnego ośrodka wypoczynkowego. W całej Grupie Amica pracuje ponad 3 tysiące osób.
infowire.pl