OPOLAGRA_2025

„Przechowuję, nie marnuję!” – Amica i Banki Żywności po raz kolejny zwracają uwagę na problem marnowania żywności

2 lipca 2019
„Przechowuję, nie marnuję!” – Amica i Banki Żywności po raz kolejny zwracają uwagę na problem marnowania żywności

Kilka ton kupowanej w Polsce żywności trafia co roku do koszy na śmieci. Spowodowane jest to przede wszystkim złym przechowywaniem produktów spożywczych. Dlatego Amica, producent lodówek wyposażonych w funkcje, które gwarantują, że w kuchni nic się nie zmarnuje, znów łączy siły z Bankami Żywności. Zapoczątkowana w ubiegłym roku kampania „Przechowuję, nie marnuję!” zwraca uwagę na ten problem i edukuje konsumentów, jak go zwalczyć.

Chleb, wędliny oraz warzywa i owoce to produkty, które Polacy wyrzucają najczęściej, ze względu na ich krótką datę przydatności do spożycia. Kluczem do przedłużenia ich świeżości jest odpowiednie przechowywanie. W tym celu Amica wyposażyła swoje lodówki w specjalne funkcje, które gwarantują, że w kuchni nic się nie zmarnuje. Specjalne filtry, regulatory poziomu wilgotności, odpowiednia cyrkulacja powietrza, pojemniki o obniżonej temperaturze - wszystko po to, aby zapewnić produktom jak najlepsze warunki i przedłużyć ich świeżość. Dzięki temu jedzenie zamiast w koszu na śmieci, ląduje na talerzu.

Zaplanowana na lipiec i sierpień kampania „Przechowuję, nie marnuję” poświęcona będzie edukacji i uświadamianiu problemu marnowania żywności w Polsce. Działania obejmą: kampanię online w wysokozasięgowych portalach oraz w mediach społecznościowych, artykuły w prasie poradnikowej i branżowej. Zaplanowana jest także długofalowa współpraca z Bankami Żywności i materiały POS w sklepach.

W ramach akcji przygotowano film produktowy „Grzegorz radzi” (w wersji trzydziesto- i czterominutowej), który dystrybuowany będzie na kanale YouTube marki, a także za pośrednictwem VOD. Spot pokazuje jak wykorzystać funkcje nowych lodówek Amica do odpowiedniego przechowywania i przedłużania świeżości produktów spożywczych. W kanałach social media (Facebook, Instagram) zaplanowano: posty produktowe, edukacyjne formaty video, współpracę z ambasadorką akcji Sylwią Majcher, warsztaty edukacyjno-kulinarne z blogerami. Na uwagę zasługują również liczne angażujące konkursy z  atrakcyjnymi nagrodami.

Amica wraz a Bankami Żywności przeprowadzi także akcję edukacyjną w szkołach. Na lata 2019/2020 zaplanowano program „EkoMisja Nie Marnuję”. Będzie to 400 lekcji o niemarnowaniu jedzenia dla 20 000 uczniów z 200 szkół podstawowych. W ramach akcji planowane jest także aktywne zaangażowanie 200 nauczycieli w ramach Szkolnych Klubów Niemarnowania

Agencją odpowiedzialną za koncept kreatywny, materiały graficzne i scenariusz spotu jest Agencja C108, natomiast  za zakup mediów do kampanii internetowej – Dom Mediowy Value Media.

Informacje o firmie

infowire.pl


POWIĄZANE

Rolnictwo i żywność, w tym rybołówstwo, są sektorami strategicznymi dla UE. Syst...

Ruszył sezon pełen wyzwań i szans dla pszczelarzy Tegoroczny sezon miodowy rozpo...

Prezydent Andrzej Duda zaprosił na spotkanie Prezydenta elekta Karola Nawrockieg...


Komentarze

Bądź na bieżąco

Zapisz się do newslettera

Każdego dnia najnowsze artykuły, ostatnie ogłoszenia, najświeższe komentarze, ostatnie posty z forum

Najpopularniejsze tematy

gospodarkapracaprzetargi
Nowy PPR (stopka)Pracuj.pl
Jestesmy w spolecznosciach:
Zgłoś uwagę