Projekt „Perfectly Imperfect” to produkty, których wygląd jest daleki od ideału. Takie produkty są zazwyczaj wyrzucane ze względu nie nieodpowiedni kształt lub rozmiar. „Perfectly Imperfect” to pilotażowy projekt w krajach Europy Środkowej. Jego podstawą jest dobra jakość produktów, które nie wyglądają idealnie. Głównym celem jest edukacja klientów, a – co za tym idzie – mniejsze marnotrawstwo żywności poprzez kupowanie nieidealnie wyglądających warzyw i owoców.
Projekt ten odniósł już sukces w Wielkiej Brytanii, a teraz inicjatywa trafi do 50 sklepów na terenie Europy Środkowej. Od stycznia bieżącego roku w ramach pilotażowego projektu firma Tesco zdecydowała się odbierać takie produkty od dostawców i oferować je klientom po konkurencyjnej cenie w wybranych sklepach.
Do najważniejszych korzyści projektu należy zaliczyć: mniejszą ilość marnowanego jedzenia, wsparcie dla polskich dostawców, świeże produkty doskonałej jakości, konkurencyjną cenę.
W obecnych czasach dominuje myślenie, że najlepsze, najsmaczniejsze i najzdrowsze warzywa i owoce to te, które wyglądają idealnie, jednak te mniej idealne warzywa i owoce są przecież równie smaczne.
Na razie w Polsce projektem objęte są ziemniaki, marchewki, buraki, jabłka, a owoce te i warzywa można kupić w 13 wybranych sklepach Tesco na terenie całego kraju.
FAMMU/FAPA na podst.: inf. prasowa Tesco