- Najbardziej mi się podoba, że w ogóle się zaczęła ta promocja borówki. Bo przez wiele lat wszelkie działania promocyjne były skupione na innych owocach. A owoce borówki troszeczkę były niedoceniane. Fajnie, że powstała ta inicjatywa. Tutaj duży ukłon w stosunku do dziewczyn, że one się podjęły tego. Oczywiście wspieramy i staramy się jak najbardziej dopingować je w tych działaniach. Już słychać ten oddźwięk. Ja osobiście, też od osób niezwiązanych kompletnie z branżą, słyszę pozytywy, wynikające z promocji. Widać ją w dużych miastach, pojawiają się promocyjne akcenty, w restauracjach czy przy innych okazjach. Bardzo, bardzo, pozytywny feedback – mówi Dominik Woźniak, Prezes Rajpol Trade.
Podoba się pokazanie całej produkcji
- Podoba się pokazanie całej produkcji. Czyli nie tylko sam owoc, jako finał, ale też cały wysiłek włożony w produkcję, czyli od zimy, jak to się dzieje, że ten owoc powstaje, że pszczółki latają, zapylają itd. Zbiór. Więc to jest też fajne takie poznanie całego procesu. Żyjemy w takich czasach, że dzieci myślą, że mleko robi się w fabryce, więc może niektórzy mają takie same mniemanie o owocach, że to gdzieś jakaś fabryka, się zbiera i pakuje się samo i wychodzi. Nie jest tak. Tu widać, że musi być włożona ludzka praca, serce. Także jest to taka edukacja od podstaw. Ona jest bardzo ważna – dodaje Woźniak.
Ważną rolę w budowaniu świadomości plantatorów owoców jagodowych odgrywa prasa branżowa.
- Jako przedstawiciel prasy branżowej, miesięcznika „Truskawka Malina Jagody”, uważam, że nasza rola jest szersza. Polega nie tylko na promowaniu działań, które są prowadzone w kraju, ale także edukacji. Potrzebujemy jej wszyscy. Rola prasy branżowej nie ogranicza się dziś do zaleceń agrotechnicznych dotyczących uprawy, zbioru czy jakości pozbiorczej. Nie możemy myśleć tylko jednotorowo, nagłaśnianie informacji, przekazywanie ich na wielu łamach daje zawsze lepszy efekt niż działanie jednokierunkowe. Włączamy się w promowanie działań Fundacji na naszych profilach facebook’owych. Jesteśmy z wami i mam nadzieję, że będziemy także w tym sezonie – mówi Dorota Łabanowska-Bury - redaktor naczelna miesięcznika „Truskawka, malina, jagody”.
Jaka w tym rola prasy branżowej?