– Wdrożenie strategii ESG staje się jednym z najważniejszych zadań dla firm w nadchodzących latach. Bezpośrednim czynnikiem wpływającym na działania przedsiębiorstw jest zbliżający się wymóg szczegółowego raportowania aktywności w tym zakresie. Znaczenie ESG rośnie także z innych powodów, takich jak wzmożone zainteresowanie konsumentów, klientów, dostawców, pracowników i kandydatów tym, czy ich ulubione marki oraz pracodawcy wprowadzają założenia zrównoważonego rozwoju. Ten obszar staje się coraz ważniejszym elementem oceny organizacji i budowania przewagi konkurencyjnej – mówi Luiza Luranc Jaworek, dyrektorka sprzedaży w ManpowerGroup i podkreśla, że dedykowane szkolenia, inwestycje w zespoły to skuteczne metody na doskonalenie organizacji, które jednocześnie otwierają nowe możliwości dla pracowników. – Dynamicznie zmieniający się rynek wymaga otwartości, gotowości do ciągłej adaptacji oraz tworzenia dodatkowych stanowisk, czego bardzo dobrym przykładem jest obszar ESG. Pracodawcy wskazując pracownikom innowacyjne kierunki działania oraz wspierając ich w zdobywaniu odpowiednich kompetencji stwarzają warunki do rozwoju, co jest jedną z najważniejszych potrzeb zgłaszanych przez zatrudnionych – dodaje ekspertka wskazując, że w wielu firmach brakuje doświadczenia i wiedzy na temat wdrożenia strategii ESG, w takim przypadku warto pozyskać ekspertów z zewnątrz, a to o doskonały kierunek rozwoju dla osób, które chcą związać swoją zawodową przyszłość z tą dziedziną lub rozważyć przekwalifikowanie.