MERCOSUR1
TSW_XV_2025

Ogólnopolski Informator Drobiarski - numer 8/2009

4 sierpnia 2009
Szanowni Państwo,
Wokół nas wiele prasowych doniesień na temat kryzysu, jest czy już mija... Na łamach prasy zagranicznej pojawiły się w lipcu informacje, iż Polska może być jedynym krajem naszego regionu, który przetrwa kryzys bez recesji gospodarczej.

Jak zatem przedstawia się sytuacja w drobiarstwie?

Z jednej strony uważa się, że to nie jest zły rok dla branży. Eksperci podsumowują, iż drobiarze nie powinni narzekać. Gdyby nie wysokie ceny pasz, opłacalność produkcji byłaby jeszcze wyższa. Ale oferowane ceny skupu i tak gwarantują zwrot nakładów. I to mimo sezonowych wahań.
Z drugiej strony wiele mówi się, że nieciekawa sytuacja producentów drobiu kładzie się cieniem na rynek sprzedaży giełdowej. Handlowcy dodają, że chociaż okres wakacyjny nigdy nie był eldorado dla handlu drobiem, to od kilku lat jest coraz gorzej. Głównym powodem jest wciąż malejąca konsumpcja.
Sieci handlowe, wciąż szukające tańszych źródeł pozyskiwania towaru, albo zaniżają proponowane oferty kupna, albo starają się zawierać umowy bezpośrednio z producentami. Mimo wszystko wielu producentów wystawia asortyment na giełdach i cierpliwie czeka na kontrahentów. Takie wyczekiwanie na lepsze jutro właśnie się zaczęło...Aby się przekonać, czy tak właśnie jest, zapraszamy do artykułu Antoniego Rączki (Wiceprezesa Zarządu Krajowej Rady
Drobiarstwa-Izby Gospodarczej).
Tymczasem zbliża się gorący okres targowy. W tym roku targom FARMA towarzyszyć będzie specjalistyczny program wydarzeń, obejmujący aktualne zagadnienia branży. Ważnym tematem
tegorocznych dyskusji z ekspertami będzie z pewnością minimalizacja kosztów w budynku inwentarskim przy jednoczesnym zwiększeniu wydajności w gospodarstwie hodowlanym.

Wszystkim naszym Sympatykom, Klientom oraz Czytelnikom przypominamy, iż kolejne wrześniowe wydanie Informatora tradycyjnie będzie wydaniem targowym związanym z targami Farma obywającymi się w Poznaniu w dniach 9-11 października 2009. Bardzo gorąco zachęcamy Wszystkich do zamieszczenia swojej reklamy właśnie w tym wydaniu. Jest to doskonała forma
zaproszenia swoich klientów do odwiedzin i spotkań na targach oraz okazja, by szczegółowo zaprezentować swoją ofertę, przypomnieć się lub też zapowiedzieć innowacje czy zmiany.


                                                                                                   Życząc ciekawej lektury
                                                                                                     Redaktor Naczelna
                                                                                                    Agnieszka Bacławska

POWIĄZANE

Faktograf i IPI uruchamiają zasób dla dziennikarzy, opracowany po 18 miesiącach ...

Praca dla opiekunek w Niemczech to nie tylko źródło dochodu, ale także możliwość...

Każda firma z sektora rolniczego wie, jak trudno jest walczyć o uwagę klientów, ...


Komentarze

Bądź na bieżąco

Zapisz się do newslettera

Każdego dnia najnowsze artykuły, ostatnie ogłoszenia, najświeższe komentarze, ostatnie posty z forum

Najpopularniejsze tematy

gospodarkapracaprzetargi
Nowy PPR (stopka)Pracuj.pl
Jestesmy w spolecznosciach:
Zgłoś uwagę