6 stycznia 2003 r ruszyła II edycja Akcji Rekrutacji organizowanej przez firmę Coca-Cola. Akcja, przeprowadzana w formie konkursu, skierowana jest do młodych i ambitnych ludzi, którzy marzą o zdobyciu doświadczenia zawodowego w międzynarodowym środowisku.
W konkursie mogą wziąć udział studenci 4 i 5 roku także ci studenci, którzy ukończyli 3 rok studiów nie później niż dnia 31 grudnia 2002 roku oraz absolwenci uczelni, którzy zostali magistrami nie wcześniej niż 1 stycznia 2003 roku. Warunkiem są studia odbyta na terenie Polski, w uczelniach państwowych i prywatnych i doskonała znajomość języka angielskiego. I co ważne, by wygrać nie trzeba być studentem kierunku związanego z marketingiem. Wychodzimy z założenia, że najważniejsza jest pasja i wiedza merytoryczna, a nie kierunek studiów – mówi dyrektor ds. komunikacji i kontaktów zewnętrznych Coca-Cola Polska Krzysztof Jakubiak – Pewnie, większość uczestników zeszłorocznej Akcji Rekrutacja to studenci kierunków ekonomicznych, ale wg nas jest też wielu młodych świetnych studentów z ogromną wiedzą fachową na innych kierunkach i nasze kryteria pozwalają im wszystkim wziąć udział w Akcji Rekrutacja.
Uczestnicy konkursu będą startować w trzyosobowych drużynach, utworzonych ze studentów jednej uczelni. Ocenie podlegać będzie zarówno jakość pracy całego zespołu jak i indywidualna.
Praca konkursowa to regionalna strategia marketingowa dla istniejącej marki napoju z portfolio firmy Coca-Cola, bądź też dla nowo wymyślonej, przez uczestników konkursu, marki napoju, która mogłaby wejść do portfolio Coca-Cola Polska.
Nagrodami dla trzech najlepszych drużyn są płatne praktyki letnie w środkowo-europejskich oddziałach firmy Coca-Cola. Do wygrania są również cenne nagrody rzeczowe i praktyki u patronów akcji.
Rywalizacja pomiędzy uczestnikami będzie przebiegać w dwóch etapach. Pierwszy pisemny, który polega na napisaniu strategii, trwa od 6 stycznia, czyli pierwszego dnia rejestracji drużyn do 11 kwietnia 2003 roku, kiedy to mija termin nadsyłania prac. Do drugiego etapu, ustnego, który będzie się odbywał 14 i 15 maja w siedzibie firmy Coca-Cola Polska, zakwalifikuje się tylko 20 trzyosobowych zespołów. Na tym etapie Jury składające się z autorytetów w dziedzinie marketingu, w tym przedstawicieli firmy Coca-Cola, wysłucha 20 prezentacji w języku angielskim. Następnie na podstawie surowo określonych założeń podejmie decyzję o tym, które z prezentujących się grup, zasłużyły na miano najlepszej.
Współorganizatorem Akcji Rekrutacja, jak przed rokiem, jest portal gazeta.pl.