Pracodawcy coraz chętniej wykorzystują portale społecznościowe do poszukiwania pracowników. Nie tylko skraca to czas, lecz także obniża koszty procesu rekrutacyjnego. Co warto uzupełnić w swoim profilu, by zwiększyć szanse na zatrudnienie, a czego unikać?
Portale społecznościowe stały się ulubionym narzędziem rekruterów. Pozwalają w szybki i prosty sposób uzyskać wiele informacji na temat kandydatów. „Korzystając z widocznych profili, możemy zweryfikować znajomość języka, doświadczenie, wykształcenie i wiele innych umiejętności kluczowych dla pracodawcy. Dzięki temu długi wywiad telefoniczny staje się zbędny” – mówi serwisowi infoWire.pl Beata Romanowska z agencji pracy tymczasowej i doradztwa personalnego Randstad.
Pracodawcy często spotykają się z sytuacją, kiedy ogłoszenie nie jest wystarczającym narzędziem w rekrutacji. Wtedy podejmują bardziej aktywne poszukiwanie przyszłej kadry, między innymi na portalach społecznościowych.
„Gdy szuka się pracy, warto uzupełnić własne portfolio zawodowe” – radzi ekspertka. Na portalu społecznościowym można pochwalić się też znajomością języków oraz zainteresowaniami. Treści pojawiające się w internecie należy jednak kontrolować. W przypadku portali biznesowych pamiętajmy, żeby nasz profil zawierał wyłącznie informacje związane z pracą i wykształceniem. Jeśli chodzi o pozostałe serwisy, zadbajmy, aby to, co dotyczy życia prywatnego, było widoczne jedynie dla ścisłego grona naszych bliskich znajomych.