Serwisy internetowe, w których pracodawcy zamieszczają ogłoszenia o pracy, cieszą się coraz większym powodzeniem. W marcu rekordową oglądalność – 6,7 mln odsłon – zanotował portal hrk.pl.
Rośnie liczba osób poszukujących pracę i firm poszukujących pracowników za pośrednictwem internetu. Serwisy sieciowe, takie jak pracuj.pl, jobs.pl czy hrk.pl cieszą się coraz większym powodzeniem. Ten ostatni osiągnął w marcu rekordową oglądalność 6 mln 700 tys. odsłon miesięcznie. Wraz ze wzrostem oglądalności następuje też stały przyrost liczby użytkowników. W portalu zarejestrowało się 212,5 tys. internautów, z czego ponad 90 tys. wypełniło rozbudowany kwestionariusz zawodowy. Wśród tych osób niemal 60 proc. legitymuje się wyższym wykształceniem, ponad 60 proc. zna język angielski co najmniej na poziomie umożliwiającym komunikację, 58 proc. ma minimum dwuletnie doświadczenie zawodowe. Internauci poszukują zatrudnienia za pośrednictwem hrk.pl głównie w takich branżach, jak sprzedaż (24 proc.), informatyka (14 proc.), marketing (11 proc.) i zarządzanie (11 proc.).