Na jedną ofertę pracy opublikowaną w Internecie aplikuje przeciętnie 113 kandydatów. Mają średnio po 33 lata, 10 lat doświadczenia zawodowego i znają angielski. Takie są wyniki analizy życiorysów, które przyszły w odpowiedzi na ogłoszenia umieszczone w serwisie rekrutacyjnym pracuj.pl.
Konsultanci Communication Partners (do tej firmy należy pracuj.pl) do badania "e-Rekrutacja 2003" wykorzystali 1127 życiorysów. Wszystkie pochodziły od kandydatów aplikujących na jedno z dziesięciu stanowisk: webmaster, przedstawiciel handlowy, specjalista ds. logistyki, ds. finansów, ds. marketingu, inżynier produkcji, główny księgowy, dyrektor ds. marketingu, menedżer ds. szkoleń i dyrektor oddziału. Wszystkie ogłoszenia umieszczone były w pracuj.pl od 8 stycznia do 7 lutego.
Pierwszych dwóch kandydatów odpowiada na ogłoszenie jeszcze tego samego dnia, w którym zostanie ono opublikowane. W pierwszym tygodniu zgłasza się siedmiu kandydatów. Kluczowy jest natomiast drugi tydzień: wtedy przychodzi od 50% do 60% aplikacji.
Oprócz ilości, badacze analizowali też jakość aplikacji przychodzących do pracuj.pl. Nie byli w stanie obiektywnie ocenić tzw. miękkich kryteriów, np. jakości zdobytego doświadczenia czy osobowości. Wyodrębnili więc 4 "twarde" kryteria. Sprawdzali, czy kandydat ma wcześniejsze doświadczenie na podobnym stanowisku, wymagany staż pracy (w latach), odpowiedni kierunek wykształcenia i czy deklaruje znajomość podanego w ogłoszeniu języka obcego.
Z badania wynika, że 62% aplikacji spełniało wszystkie cztery kryteria. Dalsze 22% spełniało trzy z nich.