MERCOSUR1
TSW_XV_2025

Poznaj potęgę mediów społecznościowych w biznesie!

32024
Poznaj potęgę mediów społecznościowych w biznesie!

Jak wykorzystać media społecznościowe do rozwoju swojego biznesu?

Świadomość tego, jak ważne dla firm są sieci społecznościowe, to jeden z najlepszych sposobów na prawidłowe pozycjonowanie swojej marki na tych platformach, a co za tym idzie, czerpanie korzyści, jakie można z tego uzyskać — nie wystarczy zaoferować proste i szybkie w bruce bet logowanie, do osiągnięcia sukcesu trzeba się jeszcze odpowiednio dobrze rozreklamować. W tym kontekście należy pamiętać, że sieci społecznościowe nie tylko promują produkty i usługi, ale ze względu na swoją praktyczność i szeroki zakres stały się częścią kanałów obsługi klienta.

Media społecznościowe dostępne zawsze i wszędzie

Kto dziś nie ma smartfona w dłoni i szybko korzysta z:

  • Instagrama, 

  • Facebooka, 

  • X (Twittera),

  • Tik Toka,

czy innych mediów, aby nawiązać kontakt ze swoimi ulubionymi markami?

Aby dać Ci wyobrażenie o tym scenariuszu, możemy przytoczyć raport agencji We Are Social, który ujawnia, że Polacy spędzają aż 5 godzin i 28 minut dziennie, korzystając z Internetu na telefonach komórkowych.

Mówiąc konkretnie o czasie spędzonym w sieciach społecznościowych, Polska zajmuje siódme miejsce w europejskim rankingu, poświęcając tym serwisom 3 godziny i 46 minut. Oznacza to, że Twoi obecni i przyszli klienci znajdują się w tych sieciach. Dlatego Twoja firma też powinna być w nich obecna! Jednak nie wystarczy założyć profil, napisać kilka postów i tyle. Istnieje szereg czynników i środków ostrożności, które zasługują — i to bardzo — na Twoją uwagę, zwłaszcza jeśli chodzi o usługi w mediach społecznościowych.

Dzisiaj opowiemy sobie trochę o znaczeniu sieci społecznościowych dla firm, o tym, jak zapewnić sobie dobrą rozpoznawalność w tych mediach, jakich błędów nie popełniać i wiele innych wskazówek!

Czym są sieci społecznościowe i dlaczego warto je wykorzystywać w swojej firmie?

Sieci społecznościowe to środowiska wirtualne, które umożliwiają cyfrowe połączenie między ludźmi, grupami i/lub organizacjami, które mają wspólne wartości lub zainteresowania i z tego powodu wchodzą ze sobą w interakcję.

Za pośrednictwem mediów społecznościowych — platform, za pośrednictwem których treści są przesyłane w Internecie, takich jak między innymi dobrze znane sieci Facebook, Instagram, Twitter, TikTok, czy WhatsApp — cyfrowe powiązania między ludźmi stały się znacznie szersze i dostępne od ręki.

Początkowym celem sieci społecznościowych było i nadal jest wzmacnianie relacji między ludźmi. Dziś, wraz ze wzmocnieniem ery cyfrowej, media te stały się niezbędnymi narzędziami relacji, rozrywki, tworzenia sieci i wzmacniania nisz.

Jak ważne są media społecznościowe dla firm?

Odnosząc się szczególnie do znaczenia sieci społecznościowych dla firm, możemy powiedzieć, że korzystanie z tego zasobu jest interesujące, ponieważ generuje szereg korzyści dla firmy. Jednym z powodów, które prowadzą do tak wielu korzyści, jest fakt, że za pośrednictwem platform mediów społecznościowych firmy są w stanie nawiązać znacznie bliższe relacje z klientami, co usprawnia ich działalność i zwiększa możliwości generowania nowej sprzedaży.

Obecnie aż 95% osób dorosłych w wieku od 18 do 60 lat obserwuje wiodące marki w mediach społecznościowych. Chociaż badanie to przeprowadzono na rynku amerykańskim, scenariusz ten można zaobserwować również u nas, w Polsce, gdzie miliony Polaków także korzystają z usług online.

To sprawiło, że firmy postrzegają sieci społecznościowe jako sposób na zbliżenie się do potencjalnych odbiorców i nawiązywanie z nimi większej liczby konwersacji dzięki bardziej bezpośrednim kanałom komunikacji.

Oprócz tych wszystkich punktów warto podkreślić, że platformy mediów społecznościowych idealnie nadają się do promowania produktów, usług i promocji po niższych kosztach, w dalekosiężnym środowisku wirtualnym.

Jakie są główne korzyści sieci społecznościowych dla firm?

Teraz, gdy jest już jasne, jak ważne są sieci społecznościowe dla firm, warto wiedzieć, że głównymi korzyściami płynącymi z tych mediów, gdy są wykorzystywane do rozpowszechniania rozwiązań i poprawy relacji między przedsiębiorstwami a konsumentami, są:

  • zwiększona widoczność marki;

  • budowanie bliższych relacji z klientami;

  • poprawa pozycjonowania marki na rynku;

  • zwiększenie zaangażowania w mediach społecznościowych;

  • budowanie bazy lojalnych konsumentów;

  • możliwość monitorowania wskaźników mediów społecznościowych.

A to jedynie kilka najważniejszych możliwości.

Jak wykorzystać media społecznościowe do promocji małych firm?

Jak widzieliśmy, obecność w mediach społecznościowych gwarantuje znacznie większą bliskość ze społeczeństwem, a to skutkuje większym wzrostem dla firm — jest to idealny scenariusz do wykorzystania przez małe firmy. 

Dlatego bardzo ważne jest, aby firmy rozumiały, które czynniki i wskaźniki mediów społecznościowych należy monitorować, aby osiągnąć rzeczywisty rozwój marek.

Pozostaje jednak pytanie: jak wykorzystać media społecznościowe do promocji małych firm? Nie ma jednej odpowiedzi na to pytanie, ponieważ na tę dynamikę może wpływać wiele czynników. Do najważniejszych z nich należą:

  • rozpowszechnianie wartościowych treści w sieciach;

  • monitorowanie wskaźników mediów społecznościowych;

  • ciągła interakcja z obserwującymi;

  • serwowania reklam za pomocą płatnych narzędzi reklamowych.

Jak mierzyć skuteczność sieci społecznościowych w promowaniu firm?

Aby zmierzyć rezultaty uzyskane z wykorzystania sieci społecznościowych do promocji swojej firmy, musisz skorzystać ze wskaźników KPI. KPI to wskaźniki mediów społecznościowych, które wskazują wydajność uzyskaną w tych kanałach, analizując mnóstwo różnych parametrów. Nie ma sensu wdawać się w szczegóły techniczne, bo wyniki KPI zawsze podawane są w przejrzystej dla każdego formie.

 

oprac, e-red, ppr.pl


POWIĄZANE

– Jak obserwujemy, wraz z nowym rokiem wiele osób zastanawia się nad rozpoczęcie...

Jakiś "dziki trener" (cztaj: dzikus i przygłup)-influencer szkaluje i oczernia p...

Rolnictwo precyzyjne coraz prężniej rozwija się. Dla wielu rolników drony, nawig...


Komentarze

Bądź na bieżąco

Zapisz się do newslettera

Każdego dnia najnowsze artykuły, ostatnie ogłoszenia, najświeższe komentarze, ostatnie posty z forum

Najpopularniejsze tematy

gospodarkapracaprzetargi
Nowy PPR (stopka)Pracuj.pl
Jestesmy w spolecznosciach:
Zgłoś uwagę