Dla osób dbających o zbilansowaną dietę owoce i warzywa są produktami pierwszego wyboru. Gdy stają się słabiej dostępne, np. w okresie zimowym, najłatwiej zastąpić je różnorakimi produktami. Czy ich wartość odżywcza, obok smaku, ma znaczenie? Dla ponad połowy kupujących jak najbardziej – w pierwszej kolejności poszukują produktów o właściwościach prozdrowotnych[1]. To szansa dla producentów soków, przecierów czy mieszanek warzywnych – komunikowanie ich walorów odżywczych może stać się istotnym wyróżnikiem na tle konkurencji.
[1] Dane z badania Promocja Certyfikacji Innowacyjnych Przetworów z Owoców i Warzyw, IQS Sp. z o. o., grudzień 2018, Badanie CAWI, matki dzieci w wieku 3-18 lat, N=248
[2] Dane z badania Promocja Certyfikacji Innowacyjnych Przetworów z Owoców i Warzyw, dz.cyt.
Stowarzyszenie Krajowa Unia Producentów Soków