Elastyczność brazylijskiej branży na kryzysowe sytuacje na rynku międzynarodowym jest zaskakująco dobra, a ostatnio opublikowane dane o sprzedaży eksportowej kurczaków we wrześniu są zdumiewające.
W samym tylko wrześniu brazylijskie przedsiębiorstwa sprzedały o 21,3 proc. więcej towaru niż we wrześniu roku 2020. Wolumen eksportu we wrześniu tego roku wyniósł 418,5 tys. ton w porównaniu do 345,0 tys. ton we wrześniu roku 2020. Natomiast wartość sprzedaży była aż o 52 proc. wyższa (wzrost cen eksportowych) generując przychód w wysokości 730 milionów dolarów (wrzesień 2020: 479 mln USD).
Liderem w imporcie brazylijskiego drobiu nadal pozostają chińskie firmy, które sprowadziły we wrześniu 63,2 tys. ton mięsa, co oznacza 20,4 proc. wzrost r/r. Jeszcze większe zamówienia w minionym miesiącu składali japońscy importerzy. Japonia zwiększyła zakupy drobiu o 45,2 proc. do 46,9 tys. ton w porównaniu do analogicznego miesiąca roku 2020.
Wysoką dynamikę wzrostu odnotowano w sprzedaży do Zjednoczonych Emiratów Arabskich (trzeciego największego rynku docelowego), gdzie sprzedaż mięsa drobiowego wyniosła 43,2 tys. ton, co odzwierciedla 66,3 proc. wzrost w stosunku do ubiegłorocznego września.
KIPDiP