biogaz, biometan, biopaliwa_ptak 2025

Portugalia: 11% wzrost sprzedaży żywności segmentu „wolne od”

25 września 2019
Portugalia: 11% wzrost sprzedaży żywności segmentu „wolne od”

W 2018 r. sprzedaż detaliczna żywności „free from” („wolne od...”, „bez….”) w Portugalii osiągnęła 132 mln USD tj. 11% więcej niż rok wcześniej. Ponad połowa portugalskich konsumentów jest skłonna wydać więcej pieniędzy na takie produkty, aby nie zawierały żadnych „niepożądanych” „chemicznych” składników, w tym konserwantów, alergenów, sztucznych barwników, glutenu, dalej dodatku cukru. W tle znajduje się rezygnacja ze składników odzwierzęcych w związku ze sprzeciwem wobec okrucieństwa wobec zwierząt.

Sześciu na dziesięciu portugalskich konsumentów dba o swoje zdrowie i dobre samopoczucie, co jest odzwierciedlone w wyborach żywności. Ponadto 68% konsumentów jest skłonnych wydać więcej pieniędzy na produkty, które nie zawierają żadnych „niepożądanych” składników.

Według ekspertów to produkty bezlaktozowe i bezglutenowe odnotowują największy wzrost sprzedaży w wysokości 18% i 14% (źródło: Euromonitor).

W 2023 r. sprzedaż produktów z tego segmentu ma wynieść 197 mln USD.

 

Forum Mleczarskie


POWIĄZANE

Na łamach Klubu Jagiellońskiego Kamil Wons kreśli obraz nowego podziału, który r...

GUS raportuje stabilność i „odporność” polskiego rolnictwa. Na wsi widzimy co in...

Papryka, jabłka, zboże… To nie gest dobroci, ale dramat bezsilności. Polska wieś...


Komentarze

Bądź na bieżąco

Zapisz się do newslettera

Każdego dnia najnowsze artykuły, ostatnie ogłoszenia, najświeższe komentarze, ostatnie posty z forum

Najpopularniejsze tematy

gospodarkapracaprzetargi
Nowy PPR (stopka)Pracuj.pl
Jestesmy w spolecznosciach:
Zgłoś uwagę