aaaaaaaaaaaJOHN_DEERE1

Pomidory, cebula, ogórki liderami konsumpcji warzyw w maju

2 czerwca 2023
Pomidory, cebula, ogórki liderami konsumpcji warzyw w maju

Wśród najpopularniejszych gatunków maja Kantar wymienia pomidory, cebula i ogórki. W porównaniu do kwietnia najbardziej wzrosła ilość konsumentów cebuli dymki, pomidora, sałaty. W porównaniu do maja 2022 wzrosło spożycie cukinii (o 6 p.p.). Dane dotyczące konsumpcji kilkudziesięciu gatunków owoców i warzyw dostępne są na stronie WczorajNaTalerzu.pl

polska smakuje_pasek (1).jpg
Badania finansowane są ze środków Funduszu Promocji Owoców i Warzyw. Są częścią stałego monitoringu konsumpcji. Dane dotyczące konsumpcji kilkudziesięciu gatunków dostępne są na WczorajNaTalerzu.pl

Badanie zrealizował Kantar Public w ramach projektu „CORE TEAM - promocja konsumpcji owoców i warzyw i forum współpracy sektora, III edycja”. Projekt jest realizowany przez Krajowy Związek Grup Producentów Owoców i Warzyw.

Konsumpcja warzyw w maju

Najpopularniejszym warzywem w maju były pomidory, których konsumpcję w tygodniu poprzedzającym badanie deklaruje 92% Polaków.
Na drugim miejscu wśród warzyw znalazła się cebula którą jadło 86% badanych, natomiast trzecie miejsce należy do ogórków (85%).
2023_maj_badania_1920x1080-06.jpg
W rankingu popularności w maju 2023 roku kolejne miejsca zajmują: marchew (83%), rzodkiewka (70%), sałata (70%) oraz kapusta (61%) i papryka (60%). Ich konsumpcja jest relatywnie wysoka przez cały rok. To nasze ulubione warzywa, są dostępne i jedzone niezależnie od sezonu.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Po raz pierwszy majowym badaniem objęto spożycie botwiny - 23%.
 
Zrzut ekranu (2793).png
Wzrost liczby konsumentów warzyw w maju
W porównaniu do kwietnia wzrosła ilość konsumentów cebuli dymki (o 8 p.p.)., pomidora (o 7 p.p.)., sałaty (o 5 p.p.)., ogórka (o 2 p.p.). i pieczarek (o 1 p.p.)..
W porównaniu do maja 2022 wzrosło spożycie cukinii (o 6 p.p.). W ciągu roku spadło spożycie: cebuli dymki (o 13 p.p.), kalafiora (o 7 p.p.), kapusty (o 7 p.p.), sałaty (o 5 p.p.), ogórka (o 4 p.p.) oraz rzodkiewki (o 4 p.p.).
W porównaniu do maja 2021 roku wzrosło spożycie rzodkiewki (o 3 p.p.). Na podobnym poziomi była sprzedaż pomidora, ogórka, sałatypapryki oraz kapusty. Nieznacznie spadło spożycie marchwi i cebuli.

Wyniki badań konsumpcji 2020-2023
Badania wspierają promotorów zwiększenia konsumpcji i zmiany nawyków żywieniowych dotyczących warzyw, owoców i ich przetworów.
Aktualizowane wynik dotyczące kilkudziesięciu gatunków są publicznie dostępne na stronie WczorajNaTalerzu.pl

https://wczorajnatalerzu.pl

https://wczorajnatalerzu.pl

Źródło: Krajowy Związek Grup Producentów Owoców i Warzyw 



Badanie zrealizowano w dniach 12-17 maja 2023 r., na reprezentatywnej próbie 1012 Polaków w wieku 15 lat i więcej. Wywiady bezpośrednie w domach respondentów (CAPI).

Kantar pyta respondentów o częstotliwość spożywania 21 gatunków w ostatnim tygodniu i o spożywanie warzyw, owoców i ich przetworów podczas poszczególnych posiłków w dniu poprzedzającym badanie.

Badania konsumpcji Kantar 2021 (10).jpg

Opracowanie sfinansowano ze środków Funduszu Promocji Owoców i Warzyw w ramach realizacji przez Krajowy Związek Grup Producentów Owoców i Warzyw projektu „CORE TEAM - promocja konsumpcji owoców i warzyw i forum współpracy sektora, III edycja”.

Projekt jest realizowany pod honorowym patronatem Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi.

oprac. redakcja ppr.pl


POWIĄZANE

Jak wynika z najnowszego sondażu, 76,1% Polaków na co dzień oszczędza na zakupac...

Folia stretch jest niezwykle wszechstronnym materiałem, który ma szereg różnych ...

– Od początku urzędowania przyjmujemy formułę dialogu z rolnikami – podkreślił m...


Komentarze

Bądź na bieżąco

Zapisz się do newslettera

Każdego dnia najnowsze artykuły, ostatnie ogłoszenia, najświeższe komentarze, ostatnie posty z forum

Najpopularniejsze tematy

gospodarkapracaprzetargi
Nowy PPR (stopka)
Jestesmy w spolecznosciach:
Zgłoś uwagę